אינטרנט אקספלורר
האם זה סוף דרכו? הצגת אקספלורר לקונסולת Xbox One

דיווח חדש מצביע על כך שמיקרוסופט שוקלת למתג מחדש את הדפדפן שלה, אינטרנט אקספלורר, ולשנות את שמו. במסגרת דיון בפורטל החברתי Reddit, נשאל ג'ונתן סמפסון, מהנדס במיקרוסופט: "האם אי פעם חשבתם למתג מחדש או לשנות את שמו של אקספלורר?" סמפסון השיב כי "זה הוצע בדיונים פנימיים; אני זוכר שרשור מייל ארוך במיוחד שבו הרבה אנשים דנו בזה. הרבה רעיונות נזרקו לגבי איך נוכל להרחיק את עצמנו מהתפישה השלילית שלא משקפת כיום את המוצר שלנו".

אחרי שנשאל למה בסוף לא שונה השם, הוא ענה כי "הדיון שאני זוכר היה ממש לאחרונה (לפני כמה שבועות). מי יודע מה טומן בחובו העתיד?". אולם, למרות שינוי השם האפשרי לדפדפן, במיקרוסופט טוענים כרגע כי הם לא מתכוונים להשיק גרסה שלו למערכות ההפעלה הניידות אנדרואיד או iOS. עם זאת, יש לציין כי בעבר הכחישה מיקרוסופט כי תשיק גרסת אופיס לאייפד, אך בתחילת השנה יצאה גרסה כזו. בכל מקרה, הבטיחה מיקרוסופט עדכונים עתידיים שישפרו את אקספלורר כדי שיוכל לעמוד בתחרות מול כרום ופיירפוקס.

עד לפני כשש שנים שלט אינטרנט אקספלורר ללא עוררין בשוק הדפדפנים. נתח השוק שלו היה סביב 80% והחברה לא האמינה כי המתחרה המרכזי היחיד שהיה אז בשוק, הדפדפן פיירפוקס של מוזילה, יכול להוות איום של ממש.

אבל מעמדו של אקספלורר התחיל להישחק כשיותר ויותר גולשים גילו שפיירפוקס מציע חוויית משתמש מהירה יותר ונוחה יותר, בעוד באקספלורר התגלו יותר ויותר בעיות אבטחה. בספטמבר 2008 הגיע נתח השוק של אקספלורר לכ-74%, לפי נתוני חברת המחקר Net Applications. באותו חודש יצא לשוק גם דפדפן הכרום של גוגל, שהאיץ את הנגיסה במעמד של אקספלורר, שעם הזמן נחשב לדפדפן מיושן ומסורבל שלא מתאים לשימוש מאסיבי של משתמשים צעירים.

במיקרוסופט הבינו כי הם מאבדים נתח שוק במהירות והתחילו להוציא עדכונים לדפדפן הוותיק, אך התדמית המיושנת שלו נשמרה. כיום, לפי Net Applications, מגיע נתח השוק העולמי של אקספלורר לכ-58%, של פיירפוקס מגיע ל-20.4% ונתח השוק של הכרום מגיע לקצת יותר מ-15%, אולם יש מדינות, כמו גרמניה ופולין, שבהן כבר שולט פיירפוקס. לפי חברות אחרות למדידת האינטרנט מוביל כרום את השוק העולמי. גם הכניסה של הסמארטפונים לשוק לא הועילה לאקספלורר, שנמצא בתחום זה רק על הסמארטפונים של מיקרוסופט, המהווים כ-2.5% מהשוק בלבד.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: