"היי, אני ג'סטין טימברלייק, יש לי סינגל חדש ואלבום חדש מתקרב, לראשונה מזה שש שנים". אם המשפט הזה מרגש אתכם, ואתם רוצים לראות אותו שוב ושוב בגרסאות שונות, בואו למייספייס החדש.

מייספייס. זוכרים? האתר הזה שהיה שם לפני פייסבוק, שקישר בין אנשים ללהקות, בין אנשים לבני תמותה כמוהם, שהיה פיד אינסופי של אנשים שכתבו שטויות על הקיר בלי שאף אחד יבין במה מדובר.  

נקסטר גם בפייסבוק

בשנת 2005, מייספייס נקנתה על ידי רופרט מרדוק תמורת 580 מיליון דולר. מאז היא המשיכה להתדרדר, בטח כשבמקביל הושקה פייסבוק ודרסה את כל מה שהראשונה השיגה. ב-2009 מייספייס נמכרה תמורת מחיר מביך של 35 מיליון דולר בלבד לקבוצה בבעלותו של הזמר ג'סטין.

מייספייס החדש
ג'סטין טימברלייק תוקף אתכם בכל מקום

לא מחליף את פייסבוק – משלים אותו

טימברלייק החליט שהוא לא קונה את הגרוטאה האינטרנטית הזאת לחינם. הצוות שלו השתלט על האתר ובשנה האחרונה עשה לו מהפך. החל מספטמבר, מייספייס החדשה היתה פתוחה לבטא לקהל מצומצם. אתמול (ג'), היא נפתחה לציבור הרחב. על הדרך, בשביל לקדם את הסינגל החדש של טימברלייק עצמו. הגיוני.

אם יש לכם משתמש במייספייס הישן, הוא אמור להתאים גם כאן. אם אין לכם, תוכלו להתחבר דרך חשבון הפייסבוק או הטוויטר שלכם. למייספייס החדש אין שום כוונה להתחרות ברשתות החברתיות הגדולות, אלא להוות שירות שמשלים אותן. זה לא תמיד רעיון רע, להרים ידיים. השאלה שנשאלת היא – איזה שירות מייספייס כבר יכול להציע.

עבור טימברלייק, התירוץ הוא שיתוף מוסיקה. זה ברור. מייספייס החדש מתפקד כמן שירות סטרימינג, אמנים דרך חברים ודרך להתעדכן במה שהאמנים האהובים עליכם עושים. בפועל, וזה אולי בגלל שההשקה הותאמה במיוחד לקמפיין האלבום החדש של טימברלייק, האתר מתפקד בעיקר בתור פרסומת אחת ענקית לכוכב הפופ. הוא נמצא בכל פינה, בכל דף ולא משנה איפה תקליקו בסוף תגיעו לאופציה לשמוע את הסינגל החדש שלו, או סתם שירים אחרים שלו.

מייספייס החדש
הי, הנה זוג מתנשק - וג'סטין טימברלייק משקיף מהצד

"עיצוב - פצצה, ממשק – אחרי פצצה"

מייספיייס החדש עוצב מאפס. האתר הוא דוגמה מאלפת למה קורה כשמעצבים מוכשרים עובדים עם אנשי ממשק משתמש גרועים. העיצוב כאמור יפהפה ומזכיר קצת את ווינדוס 8 אבל נעים יותר לעין. אריחים שונים מציפים את המסך, אותם אפשר להעביר בעזרת גלילה לצדדים. סרגל כלים קטן אמור לנווט את דרככם בין החלונות השונים. אבל הממשק פשוט לא טוב - אין למשתמש מושג מה כל לחיצה יכולה לעשות ומה היכולות של האתר שהוא גולש בו. כשאתם הולכים לאיבוד לגמרי, ככל הנראה תרצו להגיע לאיזשהו מסך בית. כפתור המייספייס שיושב משום מה בתחתית המסך אמור לעזור לכם, אבל זה יוביל אתכם למסך הבית שהוא תמונה ענקית של ג'סטין טימברלייק, מזמין אתכם לשמוע את האלבום החדש שלו.

אם תמלאו אחר הרצונות של מייספייס באדיקות, אלה שהם לא מסבירים לכם עליהם תיכף ומיד, תגלו שחלק מהרעיון למלא את מסך הבית הוא ביצירת קשרים. אפשר ליצור קשרים עם אנשים שאתם מכירים, אם כי קשה עדיין למצוא כאלה. גם אלה שאמורים להיות כבר במייספייס מפעם מציגים דף ריק. זו דרך גרועה להשתמש במאגר לא קטן בכלל של משתמשים שבכל זאת עשו איזשהי פעילות ענפה על האתר שלכם בעשור האחרון.

לעומת זאת, אם תירשמו לאומנים, אלה לא מפסיקים לעדכן. לא בדיוק ברור על מה, אבל הם מעדכנים בלי סוף. להקת "הרוטס" העלתה תמונה של סנופי. טוב לדעת שהם אוהבים את סנופי.

למייספייס החדש יש פוטנציאל מסויים. בעיקר בזכות העיצוב ויכולות נגן המוסיקה שלו. אולי צריך לחכות שנה כשיהיו קצת יותר אנשים, והקידום לאלבום של ג'סטין לא יהיה כל כך מאסיבי.

>> רמז רשמי ראשון לגלקסי S4 עם מסך בגודל 5 אינצ'

>> גוגל סטייל: מה תמצאו במנוע החיפוש החדש של פייסבוק?