טירוף הסמארטפונים לא מפסיק. ברבעון הראשון של 2014 נמכרו בישראל 650 אלף סמארטפונים, כך על פי נתוני מכירות מכשירים שאספה חברת IDC בישראל והגיעו לידי TheMarker. זוהי עלייה של 28% במכירות לעומת הרבעון המקביל ב-2013, בו נמכרו 506 אלף מכשירים.

אייפון, גלקסי (צילום: androidcentral.com)
מהפך זמני או שינוי מגמה? אייפון מול גלקסי | צילום: androidcentral.com

מהדו"ח עולה תמונה ברורה של מנצחות ומפסידות, כאשר בצד המנצחות נמצאת אפל. על פי המחקר, לראשונה כנראה אי פעם, נמכרו בארץ יותר אייפונים מאשר כלל דגמי גלקסי של סמסונג. אפל מכרה בישראל 214 אלף מכשירים בין החודשים ינואר ומרץ, לעומת 196 אלף מכשירי סמסונג. נתונים אלה מהווים זינוק בשיעור של 53% במכירות האייפון לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ניתן להסביר את ההישג הזה במידה רבה בכך שאפל מינתה בישראל שתי משווקות קמעוניות - חברת סי-דאטה, שהחלה לפעול לצד חברת איי-דיגיטל. סמסונג אמנם צמחה גם היא, אך מדובר בצמיחה של 4% בלבד לעומת הרבעון המקביל ב-2013, הפחותה כאמור מהצמיחה הכללית של שוק המכשירים. יש לציין, שייתכן כי הסיבה לכך היא שרבים מחובבי סמסונג חיכו להשקת מכשיר הגלקסי S5 בישראל.

את הזינוק הגדול ביותר ברשימה רשמה LG. החברה הקוראינית מכרה 64 אלף מכשירים - זינוק של 150% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ל-LG יש כעת כמה סוסים מנצחים בשוק, כמו ה-G2 ומכשיר הנקסוס 5. החברה מחזיקה כעת 10% מהשוק בארץ והיא היצרנית השלישית בגודלה, אחרי אפל עם 33% וסמסונג עם 30%. היא הדיחה מהמקום השלישי את אלקטל (TCL), עוד חברה שרשמה צמיחה נאה של 57% ל-41 אלף מכשירים שנמכרו ברבעון ונתח של 6% מהשוק. מנצחת אחרונה שיש להזכיר היא סוני, שהצליחה להתברג למקום הרביעי במונחי נתח שוק בישראל עם 8% ומכירותיה צמחו ב-42% ל-51 אלף מכשירים ברבעון.

בצד המפסידות רשימה לא קצרה. מלבד סמסונג, מוטורולה ובלקברי כבר נעלמו מהשוק לגמרי. שתי החברות מכרו אלפי מכשירים בודדים בלבד והן אינן רלוונטיות לצרכן הישראלי. גם נוקיה מפתיעה לרעה: למרות השקה של שורת מכשירי לומיה חדשים עם מערכת הפעלה ווינדוס פון של מיקרוסופט, מאבדת החברה נתח שוק. החברה קטנה מ-42 אלף מכשירים שנמכרו ברבעון הראשון של 2013 ל-30 אלף ברבעון החורף. עד לפני כמה שנים לחברה היה נתח שוק של 50% ממכירות המכשירים בישראל. עוד מאכזבות הן מכירות וואווי - למרות שיווק המותג בארץ על ידי יבואנית חדשה החל מספטבמר 2013, החברה לא הצליחה להשיג דריסת רגל משמעותית במפעילות הסלולר ומכרה בישראל בשלושת החודשים הראשונים של השנה רק 8,000 מכשירים (כ-1% נתח שוק).

HTC הטיאוונית הצליחה לשמור על מעמדה בשוק עם מכירות של 23 אלף מכשירים ברבעון (נתח של כ-3.5% משוק הסמארטפונים). בשבוע שעבר הציגה היבואנית הישראלית של HTC אסטרטגיה חדשה, עם פורטפוליו רחב יותר של מכשירים, וכן הציגה מכשיר דגל חדש בשם M8 שצפוי להשפיע לטובה על המכירות שלה ברבעונים הבאים.

לכתבה המקורית באתר TheMarker

עוד ב-TheMarker:
>> חברת שבבי התקשורת הישראלית Wilocity נמכרת לקואלקום בכ-300 מיליון דולר
>> משחק הווידאו היקר בהסטוריה ייצא בקרוב אחרי השקעה של חצי מיליארד דולר