אם קניתם בסייבר מאנדיי שמסתיים הלילה, בבלאק פריידיי, ביום רווקים או סתם בחודשיים האחרונים  - יכול להיות שתפגשו את המוצר שלכם רק בעוד שבועות ארוכים.  יש אנשים שגילו שהמוצר שלהם הגיע, חיכה במחסן או במרכז המסירה, חזר לשולח - והם לא ידעו מזה ואפילו לא יקבלו שום החזר. 

"גיליתי שאני מחכה המון זמן סתם. לא קיבלתי שם סמס מהדואר", מספר לנו דוד מטריקין, "הגעתי לסניף שאליו זה נשלח ואמרו לי שהמשלוח חזר חזרה למוכר כי אף אחד לא בא לאסוף אותו. שאלתי איך דבר כזה קורה, והוא כנראה פלט שהייתה תקלה בחודש ספטמבר".

בהקלטה שהגיעה לידינו נשמע הנציג מספר ללקוח על תקלה בחודש ספטמבר. בהקלטה נוספת, נציג אחר מספר גם הוא על תקלה, אך דווקא בחודש אוגוסט. בדואר ישראל אומרים כי לא הייתה תקלה גורפת כזו במערכת ששולחת סמסים. יתכן שהנציגים דיברו על מקרים נקודתיים.

"נמסר ליעדו". הודעה שקיבלה לקוחה

הודעה שקיבלה לקוחה. החבילה נמסרה

ומה לגבי הכסף ששילם דוד? כנראה שגם אותו הוא לא יראה. "ניסיתי לפנות לאיביי על מנת לקבל החזר כספי", הוא מספר. "בגלל שהם רואים שזה הגיע לישראל, ועוד לסניף דואר, אז אין להם אפשרות לזכות אותי. הגשתי על זה ערער וגם הוא נדחה".

הודעת הסירוב שקיבל דוד מאיביי

הודעת הסירוב זיכוי שקיבל דוד

גם ס', לקוחה שדיברנו איתה מספרת סיפור דומה. "הזמנתי את הפריט באוגוסט. בעלי אקספרס לא מוכנים להחזיר לי את הכסף עד שיקבלו מדואר ישראל את הפריט, או אישור שזה לא הגיע אליי. לא קיבלתי את הפריט ולא הודעה מהם שאני לא יכולה להגיע לאסוף אותו, כלום."

ומה אם אתם מכורים לקניות ברשת ומזמינים יותר מחבילה אחת? ש', לקוחה נוספת ששוחחה איתנו טוענת כי מספר חבילות שרכשה טרם הגיעו. "לא חוזרים אליי. שלושה חודשים אני מנסה לפנות אליהם ואין מענה. אני מגיעה על דעת עצמי לנקודות איסוף שאני מכירה ומגלה שיש חבילות נוספות שהגיעו ולא הודיעו לי על זה. למה אני אמורה לדעת על פריטים שהגיעו לנקודת איסוף על דעת עצמי? יש חבילות שפשוט נעלמו ואני מזמינה בכמויות".

בעקבות פנייתנו לדואר ישראל, מספרת ש' כי נציגה של החברה יצרה איתה קשר הבוקר (ב') והודיעה לה ש-8 חבילות שהזמינה מחו"ל, ושעליה לא קיבלה הודעות, מחכות לה בנסיף הקרוב לביתה.

מה עושים?

למי שעדיין לא הזמין - אפשר להוסיף עוד כמה דולרים לשילוח דרך חברות אחרות - UPS, DHL וכדומה. במוצרים יקרים יותר, שהם לא נרתיק לטלפון בשקל וחצי - זה עשוי להיות משתלם. בכל מקרה - דאגו שמספר הטלפון שאותו אתם מקישים בהזמנה הוא הנכון - כי אליו נשלחים הסמסים.

אם כבר הזמנתם - אז פשוט תבדקו בעצמכם פעם-פעמיים בשבוע באפליקציה או באתר שממנו קניתם תחת "ההזמנות שלי", או "My orders" - לפעמים אפשר לעקוב אחרי החבילה ולראות אם היא כבר הגיעה לארץ, ואז לבדוק בדואר.

לדואר יש שירות באתר בשם MyPost שמאפשר לכם לעקוב אחרי חבילות שבדרך. זה לא גורף עבור כל ההזמנות, אבל זה יכול לעזור הירשמו עם תעודת הזהות ומספר הטלפון - זה שמסרתם בעת הקניה בעלי, איביי, גירבסט וכו'. לפעמים תוכלו לראות שם הודעות על החבילות שהגיעו בלי לסמוך על המסרון מ"דואר ישראל".

דואר ישראל: יש תקלות נקודתיות

בדואר ישראל פירטו עבורנו, על כל חבילה וחבילה מה היה הטיפול בה - חלקן כבר נמסרו. בדואר הבטיחו שיצרו קשר עם הלקוחות ויעזרו עם מכתבי אישור לאתרי הקניות, במידת הצורך. מהדואר נמסר בתגובה:

"אנו דוחים מכל וכל את הטענות שהועלו. חברת דואר ישראל שיפרה משמעותית את מערך מיון ומסירת החבילות שלה והשקיעה בו בשנים האחרונות מעל 100 מיליון שקל. החברה מוסרת מדי יום 300-500 אלף חבילות, כאשר בסדרי גודל כאלה יתכנו תקלות נקודתיות והן מטופלות ומתוחקרות לעומק. בכל מקרה לא היתה כל תקלה מערכתית במשלוח הודעות שידועה לנו בתקופה זו. לדואר הועברו 6 מקרים שונים, שהתרחשו בין אוגוסט לנובמבר, אין קשר בין המקרים ונתנו מענה ספציפי לכל מקרה. אנו נמשיך ונפעל לשיפור השירות גם בשנים הקרובות".