לפני מספר ימים עמוד פייסבוק בשם Tesla, שנפתח בינואר 2021, הציע הגרלה שווה במיוחד - 5 אנשים יקבלו רכב טסלה דגם 3, אם יעקבו ויעשו לייק לדף, יגיבו מה הצבע של המכונית שהם היו רוצים וישתפו את הפוסט. ההיענות הייתה גבוהה - יותר מ-95 אלף איש כבר עשו לייק לעמוד ו-117 אלף איש עוקבים אחריו, וכן שני הפוסטים של ההגרלות זכו לעשרות אלפי תגובות, לייקים ושיתופים.

למרבה האכזבה, מדובר בפוסט מזויף, וטסלה בכלל לא עורכת הגרלות של מכוניות. בנוסף, נודע ל-mako כי הנושא הועבר לטיפול רשויות האכיפה בארץ.

"בפוסט אפשר לראות תמונה של מודל איקס ואין לנו דבר כזה בכלל. אנחנו בארץ משווקים מודל 3", מסביר נציג מכירות של החברה, "זה פייק שגרם להמון אנשים להתקשר למרכז שירות הלקוחות ולברר אם זה נכון. היו כאלה שהתאכזבו לגלות שזה שקר. זה עניין חמור מאוד. זה לא קרה רק בישראל, להבנתי פרסמו פוסטים שקריים דומים בעוד מדינות נוספות בעולם".

מיי ברוקס קמפלר, מומחית לאבטחת מידע ומנהלת קבוצת הפייסבוק "בטוחים אונליין", מוסיפה כי מדובר בטכניקה ידועה, שמטרתה ליצור לעמוד כזה כמות גדולה של עוקבים, על מנת להקנות לו אמינות. "במקרה המדובר של טסלה, תוך כמה ימים העמוד הגיע למעל 100,000 עוקבים. בשלבים מתקדמים של המתקפה הצפי הוא שבעמוד יופיעו הצעות מיוחדות שדורשות הכנסת פרטים אישיים, בדגש על פרטי אשראי", היא מסבירה.

"דוגמה להצעה כזו תהיה - שריינו טסלה במחיר מפתה ל-x הראשונים תמורת השארת פיקדון אשראי. באינטרנט אין מתנות חינם. הצעה כזו הייתה צריכה להופיע באתר הרשמי של החברה, ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונים. חשוב להיזהר וגם אם יש הרבה עוקבים, לא ליפול במלכודת".