פחות מיממה אחרי שאינסטגרם הציגה את תנאי השימוש החדשים והדרקוניים לאפליקציה, שבין היתר מותירים לחברה אפשרות להשתמש ולמכור את התמונות שהעליתם מבלי לבקש את רשותכם או לשלם לכם על כך, היא מפרסמת הבהרה ובה מתנערת מהתנאים וטוענת שמדובר ב"אי הבנה".
בהודעה מיוחדת שפירסם לפני זמן קצר קווין סיסטרום, אחד ממייסדי אינסטגרם (עכשיו בבעלותה של פייסבוק) תחת הכותרת "תודה לכם ואנחנו מקשיבים" הוא הסביר שהחברה מעולם לא התכוונה למכור את התמונות של המשתמשים ושמדובר בניסוח תנאים אומלל שלא הובן כהלכה.
סיסטרום כותב:
"אתמול הצגנו את הגרסה החדשה של מדיניות הפרטיות של אינסטגרם שתיכנס לתוקף בתוך שלושים ימים. המסמכים האלה עוזרים לקשר בצורה הכי ברורה שאפשר כדי שאתם תוכלו להבין איך המידע שלכם משומש...מאז שערכנו את השינויים האלה, שמענו בצורה ברורה שלא משתמעת לשני פנים שמשתמשים רבים מבולבלים וכועסים בעקבות השינויים ומשמעותם".
סיסטרום ממשיך ועובר לפנייה יותר אישית בגוף ראשון: "אני מפרסם את המכתב הזה היום כדי להודיע לכם שאנחנו מקשיבים ומתחייבים בפניכם שנעשה את כל מה שבאפשרותינו כדי לענות על כל השאלות שיש לכם, נתקן את כל הטעויות וננטרל כל בלבול שנוצר. בזמן שאנו בוחנים את הפידבקים שלכם והכתבות בעיתונות, אנחנו הולכים לשנות חלקים מסוימים של התנאים ולהבהיר בצורה ברורה יותר מה יקרה לתמונות שלכם".
סיסטרום עובר לחלק הבעייתי ומבהיר מחדש את תנאי השימוש, הוא פותח ומסביר כי מדובר במסמכים משפטיים שנוסחו על ידי עורכי דין, וכטבעם הם כתובים בשפה מבלבלת.
אינסטגרם לא תמכור את התמונות שלכם
"מלכתחילה אינסטגרם נוצרה כדי להפוך לעסק. פרסום הוא אחת מהדרכים הרבות לאפשר לאינסטגרם להפוך לעסק שמתחזק את עצמו, אבל זו לא הדרך היחידה. הכוונה שלנו בעדכון תנאי השימוש היתה להעביר את המסר שאנחנו מעוניינים להתנסות בדרכי פרסום חדשניות שמתאימות לאינסטגרם. אבל במקום זה רבים פירשו את זה כאילו אנחנו רוצים למכור את התמונות שלהם לגורמים אחרים ללא שום תמורה. זה לא נכון וזו היתה טעות שלנו בהתנסחות ובבחירת מילים מבלבלת. נבהיר באופן ברור: אין לנו שום כוונה למכור את התמונות שלכם. אנחנו עובדים במרץ כדי לנסח מחדש את תנאי השימוש בשפה ברורה יותר".
התמונות שלכם לא יהיו חלק מפרסומות
עוד נקודה חשובה שמבהיר סיסטרום במכתב היא שאלת השימוש בתמונות שלנו כחלק ממודעות פרסומיות. במילים אחרות, האם מפרסמים יוכלו להשתמש בתמונות שהעלינו לרשת? התשובה היא לא. סיסטרום מבהיר כי "לחברה אין שום תוכניות עתידיות להשתמש בתמונות של גולשים כחלק ממודעות ובדיוק בגלל זה הם יסירו מתנאי השימוש החדשים את הניסוחים שגרמו לבלבול והעלו את השאלה הזו".
"התמונות שלכם הן התמונות שלכם. נקודה"
פרט חשוב נוסף אליו מתייחס סיסטרום במכתב היא הבעלות על התוכן שעולה באינסטגרם. סיסטרום מבהיר חד משמעית כי הבעלות וזכויות היוצרים על תוכן שייכות למשתמש וכאן שום דבר לא השתנה. " אנחנו מכבדים את זה שיש אמנים, יוצרים וחובבים ששופכים את לבם ליצירת תמונות יפות, ואנחנו מכבדים את זה שהתמונות שלכם, הן התמונות שלכם. נקודה".
>> בדרך לפייסבוק? שיתוף תמונות סקסיות שמשמידות את עצמן
>> העונש להאקר שפירסם תמונות עירום של סקרלט ג'והנסון - 10 שנים בכלא