לתופעה קוראים בלועזית web series - סדרות רשת - וזה הדבר הכי רחוק שיש מהפקות ביתיות זולות סטייל יוטיוב. מדובר בסדרות מושקעות עם הרבה מאד כסף, תסריט טוב, שחקנים מקצועיים וצוות הפקה מהליגה הראשונה, כאשר מה שעומד מאחוריהן הוא כמובן פרסום ורווח. מי שמממן את הסדרות הללו הן חברות עסקיות גדולות, וקהל היעד העיקרי הוא בני הנוער והצעירים - לא פלא, מאחר והם אלו הנמצאים שעות מול מסכי המחשב והסמארטפונים והם גם כוח הקנייה העיקרי, או לפחות זה המניע את ההורים לקניות.

"אנחנו מאמינים שיש דרכים רבות להעניק ללקוח חוויה מיוחדת וכאשר אתה מפיץ סדרה באינטרנט, אתה דואג שכל הזוויות יילקחו בחשבון וישתלבו יחד כדי לספק חווית באיכות גבוהה", אומר שון אורבף, סמנכ"ל חטיבת בידור ממותג בחברת Alloy Media. "התהליך אינו שונה מפיתוח סדרה או סרט בטלוויזיה והוא משלב הרבה מהאנשים שעבדנו איתם בעבר", הוא מוסיף.

יתרון נוסף בסדרות אלו הוא החיבור הטבעי לרשתות חברתיות; העובדה כי הצופים יכולים להיות בקשר שוטף עם הדמויות מייצרת שילוב מיוחד בין החיים מאחרי המסך לבין המציאות העכשווית של הגולש - לקוח.

פמפרס, איקאה ועכשיו גם פיליפס: ככה מוכרים היום מוצרים

אפשר למצוא היום הרבה חברות מסחריות שכבר הפיקו והפיצו סדרות משלהן, כמו הסדרה של פמפרס, שעוקבת אחר סיפורם של ההורים הטריים סוזי וסטיב, או חברת איקאה, שיצאה עם סדרה משלה בשם Easy to Assemble. התסריט של איקאה, שמתפרש על שתי עונות, מספר את סיפורם של ילנה, ג'וסטין וחבריהם לעבודה בסיטואציות שונות, והוא כולל לא מעט הומור עצמי, כמו בדיחות על ההבדל בין שבדיה לנורבגיה. צחוק תמיד עוזר להתחבר למוצר ואם צריך להקריב את ממלכת הוויקינגים תמורת עלייה במכירות אז למה לא. הם כבר לא יחזרו לנקום.

האחרונה לנצל את המומנט של סדרות האינטרנט היא פיליפס, אחת היצרניות הגדולות של מוצרי טכנולוגיה בעולם. פיליפס השיקה סדרה משלה, בשם Nigel & Victoria. התסריט מתיימר להיות תיעודי והסדרה היא על זוג בשם נייג'ל ו-ויקטוריה, שניהם שחקנים מקצועיים במציאות, שהופכים להיות זוג חסר ניסיון שפעם ראשונה מצטלם בצורה מקצועית ולא כל כך יודע מה לעשות.

כמובן שהסט משולב במוצרים של פיליפס ובכל פרק הזוג נמצא בלוקשיין אחר ומציג לנו מוצר אחר - בפרק הראשון אנו נחשפים לנגן וידאו ומוזיקה נייד שבני הזוג משתמשים בו בסלון; הפרק השני מתרחש בחדר האמבטיה ובחדר הכושר, כאשר וויקטוריה ונייג'ל מציגים לנו דגם חדש של אוזניות כפתורים עמידות במים. הרעיון מובן ובערוץ היוטיוב של הסדרה תוכלו לצפות בפרק השלישי והעדכני ביותר.

בסך הכל מדובר בז'אנר מתפתח ואין עוד מספיק נתונים כדי לקבוע האם עדיפה פרסומת של כמה שניות בפריים טיים בטלוויזיה על פני סדרה מתמשכת או להיפך. מצד שני, אין ספק שאם תוכח היעילות של הסדרות הללו מבחינה כלכלית, אנו צפויים לראות עוד הרבה מהן. בינתיים אנו ממליצים לצפות באלו הקיימות כדי להתרגל לרעיון. ואם לשפוט, אז בין ערוץ הקניות לערוצים אחרים המשודרים בחברות הכבלים, יש להן בהחלט מקום של כבוד.

>> סכנה: וירוס "Here you have" משתולל ברשת באמצעות אימיילים