ההשקה של מכשירי סמסונג החדשים שנערכה בסוף השבוע שעבר היתה נוצצת ומלאה בצעירים שנראו להוטים להניח את ידיהם על המוצר החדש, אבל עיתון מקומי פירסם כי סמסונג שילמה לכאורה כסף לצעירים כדי שיגיעו להשקה. סמסונג פירסמה היום הכחשה לפרסומים, שצברו תאוצה בעולם, וטענה כי הם "חסרי בסיס ומזויפים".

השקת סמסונג גלקסי S5 בישראל  (צילום:  יובל אטד, סאני תקשורת)
הצעירים האלה לא בהכרח מתלהבים מהמכשיר. השקת גלקסי S5 בישראל | צילום: יובל אטד, סאני תקשורת

ביום שישי ערכה סמסונג הדרום-קוריאנית אירוע השקה בשנחאי למכשירי גלקסי S6 ו-S6 Edge, שהציגה לפני כחמישה שבועות בתערוכת הסלולר בברצלונה. אבל לעיתון מקומי שמתפרסם בסינית הגיע מידע מאדם שעובד בגיוס קהל, לפיו סמסונג שכרה את שירותיו לאירוע. תקציר של הדיווח פורסם באנגלית באתר "וונט צ'יינה טיימס".

לטענת הגורם, הוא לבדו גייס כ-100 אנשים לאירוע ההשקה, ואנשים נוספים המתמחים בגיוס קהל הביאו בסך הכל 400-500 אנשים לאירוע – כמחצית מכלל האנשים שהגיעו לחזות בו. התנאי שהציבה סמסונג למגייסים: על הקהל שיגיע להיות מתחת לגיל 30 והם צריכים להיראות כמו סטודנטים. המשתתפים קיבלו תשלום של 30 יואן (4.8 דולרים) לאדם. מגייסי הקהל קיבלו 20 יואן (3.2 דולרים) לאדם, על פי הפרסום.

גם אנשים שהשתתפו באירוע טענו על פי הפרסומים כי הגיעו לאירוע אחרי שראו מודעות גיוס וכי נדרש מהם להיות "מעריצים מקצועיים". לטענת אחת המשתתפות, לפני שהגיעה לאירוע היא נדרשה לשלוח את שמה ותמונתה – ורק אחרי שאיש צוות מטעם סמסונג אישר את השתתפותה הובטח לה התשלום.

סמסונג מתקשה להתחרות עם יצרניות הסלולר המקומיות בסין ועם אפל האמריקאית ומאבדת נתח שוק במהירות. כדי להילחם בכך, מנסה החברה להציג תדמית צעירה ותוססת. לפי חברת המחקר IDC, יצרנית הסמארטפונים שיאומי השיגה נתח שוק של 13.7% בסין והיתה יצרנית הסמארטפונים המובילה במדינה, אפל הגיעה למקום השני עם נתח שוק של 12.3% - הודות להצלחה מרשימה של אייפון 6. סמסונג השיגה נתח שוק של 7.9% - פחות מוואווי (חוואווי) ולנובו.

בסמסונג לא אהבו את הדיווח את בסין ופירסמו בבלוג הרשמי של החברה כי היא חקרה את הדיווח ואמר כי הוא "חסר בסיס ומזויף". לפי סמסונג, "הממצאים שלנו מעלים בשום מצב אף אחד לא הועסק או קיבל כסף כדי להגיע לאירוע. למעשה, יותר מ-1,100 אנשים שהגיעו, כולל לקוחות וגורמים בתעשייה, הוזמנו באופן רשמי". בחברה אמרו גם כי הם שוקלים מהעיתון שפירסם את הדיווח בראשונה אם להסירו ופרסם התנצלות וכן בסמסונג חוקרים מה עומד מאחורי פרסום הדיווח.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: