האלגוריתם של טוויטר מעדיף ציוצים בעלי זיקה פוליטית ימנית: מחקר פנימי של הרשת החברתית טוויטר חשף לאחרונה כי האלגוריתם האחראי לקבוע אילו ציוצים יקראו המשתמשים מעדיף באופן כמעט מובהק ציוצים של גולשים מהצד הימני של המפה הפוליטית. בטוויטר הודיעו שהם לא יודעים להסביר את התופעה, ופועלים לבירור הסיבה הגורמת לכך.

במשך תקופה ארוכה מתמודדת טוויטר עם האשמות שונות מצד גורמים שונים מהקשת הפוליטית, הטוענים כי היא נוטה באופן מכוון לצד מסוים. המחקר הפנימי, שנערך בקנדה, צרפת, גרמניה, יפן, ספרד, בריטניה וארה"ב, ובחן מיליוני ציוצים שפורסמו במדינות הללו בין 1 באפריל ל-15 באוגוסט 2020, קובע כי הנטייה היא כמעט מוחלטת לכיוון הצד הימני.

במהלך המחקר בחנו אנליסטים מיוחדים של טוויטר אילו ציוצים הופיעו הכי הרבה באמצעות האלגוריתם של החברה. הם גילו כי המפלגות, הפוליטיקאים וכלי התקשורת המזוהים עם הימין נהנים מרמות גבוהות במיוחד של "הגברה אלגוריתמית", כלומר חשיפה גבוהה בהרבה ביחס ליריביהם מהצד השמאלי במפה הפוליטית.

ג'ק דורסי (צילום: Frederic Legrand - COMEO, ShutterStock)
ג'ק דורסי | צילום: Frederic Legrand - COMEO, ShutterStock

רומאן צ'ואודורי, בכירה במערך הפיתוח והאתיקה של טוויטר, הודיעה כי הצעד הבא של החברה יהיה ללמוד את הסיבה הגורמת לתופעה. "ב-6 מתוך 7 מדינות שבחנו, ציוצים שפורסמו על ידי גורמים ימנים זכו לחשיפה אלגוריתמית גבוהה יותר מגורמים דומים בשמאל", אמרה. עוד היא הבהירה כי הדבר נכון גם עבור ציוצים של אתרי חדשות המזוהים עם הימין, ביחס למקביליהם מהשמאל.

זו אינה הפעם הראשונה שטוויטר מציגה הפרה במערך האלגוריתם שלה. באפריל חשפה החברה מחקר שקבע שהאלגוריתם של טוויטר מציג תכנים  התורמים ל"פגיעות לא מכוונות" בגולשים. בחודש מאי נחשף שמערכת חיתוך התמונות האוטומטי בציוצים מעדיף אנשים לבנים על פני שחורים ונשים על פני גברים.