החדשות הגדולות שייכות ללא ספק לטוויטר, שבסוף השבוע, הודיעה לעולם, בציוץ, שהיא הגישה את המסמכים הדרושים להנפקה ושבקרוב החברה (ששוויה מוערך בכ-10.5 מיליארד דולר), תהפוך להיות ציבורית. ברגע שהמסמכים ייחשפו נדע סוף סוף עד כמה בעצם טוויטר גדולה. מהבחינה הזו ישנם שני מדדים עיקריים – כמה משתמשים יש בטוויטר ועד כמה כלי הפרסום בה יעילים.

אין תמונה
הכנסה של חצי מיליארד דולר בשנה. מייסד טוויטר ג'ק דורסי

מספר המשתמשים בטוויטר על פי כל ההערכות עומד על כ-250 מיליון. אולם אלו יכולים להיות גם משתמשים מזוייפים, מספר חשבונות השייכים לאותו אדם או חברה או אפילו משתמשים שנכנסו פעם אחת ומעולם לא חזרו לשירות. למעשה טוויטר היום בגודל של גוגל פלוס. זה רחוק מאוד מ-1.1 מיליארד המשתמשים שיש לפייסבוק שסופרת רק משתמשים פעילים בחודש האחרון. למעשה, הגדילה בטוויטר איטית יותר מהמתוכנן, והחברה רחוקה מאוד מהיעד של 400 מיליון המשתמשים, אליו כיוונה להגיע עד סוף השנה.

מבחינת ההכנסות של החברה, המגיעות ברובן מפרסום, המצב יותר טוב כאשר טוויטר אמורה לסגור את השנה על הכנסה של חצי מיליארד דולר ואת שנה הבאה עם הכנסות של כמיליארד דולר. 

למה זה באמת משנה לנו? ובכן, במשך שנים טוויטר הייתה אמורה להיות האלטרנטיבה היחידה לפייסבוק השולטת במידע שלנו ללא עוררין. אם עד לפני כמה חודשים טוויטר היוותה אלטרנטיבה עם מספר כלים ייחודיים שפנו למותגים, הרי שהיום, פייסבוק מחקה את הפער הטכנולוגיה והיום מציעה לא רק כלים יותר משמעותיים למותגים ומפרסמי ביצועים אלא גם קהל הרבה יותר רחב. ההנפקה הזו תעשה כסף למשקיעים של טוויטר, ללא כל ספק אבל העיתוי שלה, והעובדה שטוויטר לא מתקרבת למספרים של פייסבוק משאירה את הראשונה כחברת נישה. נישה גדולה אמנם, אבל נישה. 

הווידיאו מגיע לפייסבוק - הפעם באמת

מארק צוקרברג, פייסבוק, (צילום:  Photo by Flash90)
אחרי טיזינג ארוך, הווידיאו באמת מגיע לפייסבוק | צילום: Photo by Flash90

ואם כבר הזכרנו את פייסבוק, החברה הודיעה השבוע על מספר השקות ושינויים הטובים במיוחד למפרסמים. בראש ובראשונה – וידאו. פייסבוק עובדת כבר מספר חודשים על קידום משמעותי של תכני וידאו בניוזפיד שלכם. עכשיו זה מגיע. מהשבוע, נתחיל לראות קטעי וידאו שמתנגנים מעצמם, ללא קול, ישר בפיד שלנו. בהתחלה רק וידאו מאנשים פרטיים ומדפים עסקיים נבחרים אך בקרוב, כל מפרסם יוכל לשלם כדי שכולנו ניראה בפיד שלנו פרסומות וידאו שמנגנות בעצמן.

המטרה של פייסבוק היא כמובן להוות אלטרנטיבה לתקציבי הפרסום הגדולים באמת בטלוויזיה ולמשוך מותגים לפרסם בפייסבוק במקביל או במקום בטלוויזיה. צעד זה, כמו ההאשטאגים, ועוד פיצ'רים אחרים, נועד להתחרות בטוויטר שהתחבב מאוד על מפרסמי טלוויזיה. אז אם הפיד שלכם יהפוך הרבה יותר דינאמי בקרוב, תדעו למה.

ואם ניראה לכם שמספיק מעניין עם טוויטר ופייסבוק, אז תחשבו שוב – לינקדאין החליטה שהיא רוצה להתחיל לפנות לצעירים ופתחה את הפלטפורמה לצעירים בגילאים 14-18 שרוצים לתכנן את הקריירה שלהם מראש. לא נעים לי לומר, אבל לא הייתי רוצה להיות ברשת חברתית שזה מה שהנוער בה עושה.

המשפחה שלא משתמשת בשום טכנולוגיה שהומצאה אחרי 1986

ולסיום, הנה איש שנמאס לו לשבת על הספה עם המשפחה שלו שכל אחד תקוע בטלפון שלו, והחליט שהוא חוזר אחורה בזמן לשנת 1986. אז מלבד התספורת המזעזעת כל מה שיש להם בבית זה וידאו, טלוויזיה, המון סרטים ישנים וטלפון חוגה. האמת, היה לא רע בכלל ב-1986 לא?

 

*הכותב, עמית לביא הוא יועץ לעסקים וחברות סטארטאפ בתחומי שיווק ואסטרטגיית אונליין. עמית  עבד בעברו בפייסבוק ובגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל. 

>> בפעם הקודמת: שובן של תחרויות הלייקים בפייסבוק

>> לכל הטורים של עמית לביא