iOS 7
הרצחת וגם ירשת? ברור! מתוך אירוע המפתחים של אפל

לכאורה, ההצגה המיומנת של אפל, שנה בשנה, קרתה גם השנה על הבמה של ועידת המפתחים 2013 של החברה בסן פרנסיסקו. אותן עקיצות, אותם חיוכים, מוצרים חדשים ומבריקים תרתי משמע, וגרסאות חדשות למוצרי התוכנה – מערכת ההפעלה למחשבים, מערכת ההפעלה לסלולריים ומוצרים נלווים חדשים כמו iWorks ושירות הזרמת המוזיקה החדש, iTunes Radio.

אפל נכנסת בגוגל

אבל החלק החשוב הוא מה שלא נאמר מפי בכירי אפל על הבמה, אלא מה שניתן להסיק מההכרזות עצמן. ומה שניתן היה להבין בין השורות, הוא שאפל נכנסת לקרב חזיתי בגוגל על שורה של שירותים מקוונים – ולא רק גוגל.

ראשית, ה-iWorks for iCloud, גירסת רשת לחבילה המשרדית של אפל, שמאפשרת לערוך מסמכים ומצגות דרך דפדפן, גם ב-Windows. זו קריאת תיגר ישירה על שירות Google Docs או בשמו העדכני, Google Drive, כמו גם גירסאות הרשת של אופיס 365 של מיקרוסופט.

בואו לפייסבוק של נקסטר

אפל נכנסת באינסטגרם ופנדורה

וזו הייתה רק מנת הפתיחה. ניכר שאפל עושה גם מאמצים כדי למנוע מהמשתמשים שלה את הצורך לברוח לשירותי עיבוד תמונה מתחרים, כמו פיקאסה של גוגל, פליקר ואפילו אינסטגרם, בכך שהיא מציעה שירותי שיתוף תמונות ישירים עם חברים (ועל הדרך נותנת מענה משלה לשיתוף תמונות באמצעות Google Beam ב-NFC) וסידור של אלבומים, כמו גם עיבודים ופילטרים, והכל בתוך iOS 7 החדשה.

תוסיפו לזה שורה של דברים קטנים ולא קשורים לכאורה, כמו שילוב הפרסומות המקוונות בגירסה החינמית של iTunes Radio (מכה לבטן הרכה ואחד ממקורות הרווח הגדולים לגוגל), ההתאוששות של שירות המפות העצמאי, האינטגרציה של טוויטר והבחירה בבינג של מיקרוסופט כמנוע החיפוש הפנימי של סירי, ניהול סימניות וכרטיסיות בספארי מכל התקן, וקנחו בהודעות על שולחן העבודה ישירות משירותי רשת כמו איביי, וניהול כרטיסי אשראי ותשלומים באמצעות ה-Keyring ותגלו שאפל פרשה רשת ברשת.

אפל רוצה ללכוד את המשתמשים שלה ברשת, תרתי משמע: לספק את כל הצרכים המקוונים המיידיים שלהם (רשתות חברתיות, חיפוש, סימניות), וקצת יותר ממידיים כמו הזרמת מוזיקה (שיתחרה בפנדורה ובשירותים נוספים), ניהול תמונות, תשלומים והרשאות לצד פרסום מקוון – הכל, רק כדי שלא יצאו מגבולות החווייה הסגורה שהיא מספקת להם, כלוב של זהב למשתמשים וישארו איתה.

זאת, במטרה לגזול נתח שוק מהפעילות המקוונת העניפה של גוגל, וגם מתחרות קטנות יותר על הדרך. אפל, אולי החברה שהבינה ראשונה את הפוטנציאל של מכירת תוכן, רוצה גם להיות מי שתנהל את החיים שלכם ברשת, גם אם טים קוק לא אמר זאת מפורשות על הבמה.