אודי מוקדי, מנכ״ל ומייסד CyberArk

"חברת סייברארק (CyberArk), מובילה עולמית באבטחת זהויות, היא חברת הסייבר הישראלית השנייה בגודלה בעולם ונסחרת בנאסד"ק מאז שנת 2014. לחברה מעל 1,700 עובדים, כשישראל היא המרכז הגדול ביותר שלה; כאן יושבים מטה החברה (בנוסף למטה בבוסטון, ארה"ב), מרכז הפיתוח הגדול, ומעבדות המחקר והחדשנות. 

אודי מוקדי (צילום: CyberArk)
מנכ"ל CyberArk, אודי מוקדי | צילום: CyberArk

"זה היה החזון של החברה מיום הקמתה. תמיד חלמנו על חברה ישראלית גדולה, גלובלית, גם בימים שבהם החלום הישראלי היה אקזיט מהיר ומוצלח. חשוב לי שהסיפור של סייברארק יראה לאנשים שאפשר לבנות פה חברה בינלאומית ועצמאית שצומחת בזכות עצמה, ולא רק סטארטאפים מבריקים. בנוסף, אני מאמין בכשרונות הישראלים, וב-DNA היזמי שמאפיין ישראלים רבים כל כך, בין אם הקימו סטארטאפ ובין אם בחרו לתרום כעובדים בחברות. אני שמח שכיום עוד ועוד חברות ישראליות הולכות לאור החזון הזה ולא ממהרות להימכר אלא מעדיפות לגדול בישראל ובעולם, ואף לרכוש ולהתמזג עם סטארטאפים אחרים תוצרת כחול לבן. אנחנו ממשיכים, גדלים ומתרחבים, וצפויים לקלוט עוד ועוד עובדים בישראל – במטה בפתח תקוה ובמרכז הפיתוח החדש שפתחנו בבאר שבע".

שגיב גרינשפן, מנכ״ל Priority Software

"Priority Software הישראלית היא אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום ה-ERP (ניהול וארגון עסקים, NEXTER). אנחנו משרתים כיום יותר מ-10,000 ארגונים ב-40 מדינות, עם משרדים בארה"ב ובאירופה. לאחרונה הצטרפה גם קרן השקעות בינלאומית ענקית לשליטה בחברה. יחד עם זאת, אנחנו בוחרים להשאיר את מטה החברה בישראל.

"ראשית, אינני מתבייש לומר: אנחנו עושים זאת מתוך ציונות. ההצלחה שלנו, בתורו חברה ישראלית שהפכה גלובלית עם השנים, היא הצלחת הכלכלה הישראלית כולה – והגשמת הרעיון הציוני הלכה למעשה. מעבר לכך, אני מוצא גם יתרונות עסקיים בהנהלה ישראלית: בהיותנו חלק מהאקוסיסטם הטכנולוגי בישראל, קל לנו יותר לאתר טכנולוגיות חדשות וסטארטאפים שאיתם אנחנו יכולים לעבוד. כך אנחנו מסייעים למינוף הסטארטאפ ניישן, וגם משפרים את התוצר שאנחנו מוסרים ללקוחותינו.

מנכ״ל Priority Software, שגיב גרינשפן  (צילום: Priority Software)
מנכ״ל Priority Software, שגיב גרינשפן | צילום: Priority Software

"אך הסיבה החשובה מכולן היא ההון האנושי הישראלי. החינוך הטכנולוגי והשאפתנות של הראש הישראלי לפצח בעיות ולהגיע לפתרונות יצירתיים הם המנוע שדוחף את החברה להישגים חדשים. תרבות הניהול הישראלית, שעיקרה פרואקטיביות, נחישות וחוסר נכונות לקבל לא, היא לדעתי אחד המפתחות להצלחה של כל ארגון – וסוד הקסם של תעשיית ההייטק הישראלית כולה. תכונות אלו הן בדיוק מה שאנחנו מחפשים במנהלים שלנו, והן חיוניות מאד לחברות בתהליכי צמיחה מהירים".

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון

"חברת אלקטריאון מפתחת תשתית טעינה שתסייע להפוך את ערי העולם לירוקות יותר. זאת לא משימה פשוטה, בעיקר בשלבים הראשונים של אימוץ הטכנולוגיה החדשה. היא דורשת שיתוף פעולה הדוק מצד ממשלות וערים, שהן בדרך כלל גופים שמרניים למדי. לשמחתנו גילינו שבישראל, גם גופים אלו פתוחים מאוד לחדשנות ומוכנים לקחת סיכון על מנת לקדם אותה, במיוחד אם היא הופכת את העולם למקום טוב יותר.

ניר סלקמן (צילום: ניר סלקמן)
מנכ"ל אלקטריאון, אורן עזר | צילום: ניר סלקמן

"כבר מיום היוולדה של החברה, שנחשבת ייחודית בנוף הישראלי, גופי ממשלה שונים השתתפו במימון הפיתוח הטכנולוגי והפיילוטים השונים. בהמשך, עיריית תל אביב קלטה את הפוטנציאל האדיר של הפתרון שלנו, ותמכה במרץ בפרויקט הכביש החשמלי הראשון בעולם שמטעין אוטובוס בקו סדיר, שלב נוסף בדרך למעבר כל צי האוטובוסים של העיר לחשמל. בעצם, אלה לא ה'גופים' שהיו פתוחים לחדשנות, אלא האנשים שעובדים בהם. אלו שאנחנו נתקלנו בהם הם יצירתיים ובעלי תעוזה, פתיחות וכושר התמדה, בדומה גם לעובדים שלנו, ובגלל זה אנחנו נשארים בארץ, בגלל הרוח הישראלית המיוחדת שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם".

מיכה קאופמן, מנכ״ל ומייסד Fiverr

"פייבר החלה את דרכה כחברה במימון עצמי עם משרדים קטנים באזור התעשייה בבנימינה. כבר בימיה הראשונים התקבלה ההחלטה להשאיר את המשרדים הראשיים ואת ההנהלה בישראל. ההחלטה הזו לא הייתה מובנת מאליה, ונבעה בעיקר משיקולים שכליים ורגשיים. היה חשוב לנו שהחברה תפעל ממקום מושבינו בישראל ולא הייתה לנו כל כוונה להעתיק אותו לחו"ל. ישראל היא ביתנו והיא המקום, שבו בחרנו לגדל את משפחותינו ולכן היה חשוב לנו לא רק להמשיך לנהל את החברה מפה, אלא להפעיל את החברה כחברה ישראלית, שמפרנסת משפחות ישראליות ומשלמת מס בישראל.

מנכ״ל ומייסד Fiverr, מיכה קאופמן  (צילום: עומר הכהן)
מיכה קאופמן, מנכ״ל ומייסד Fiverr | צילום: עומר הכהן

"היה ברור לנו שבחלק מתחומי הפעילות של החברה נזדקק לטאנלט שאפשר למצוא רק מחוץ לישראל, אבל חשבנו שבקביעת משרדיה הראשיים של החברה בארץ, נבטיח שהיא תגדל דור חדש של אנשי מקצוע מעולים, שביום מן הימים יוכלו להמשיך בהקמת הדור הבא של חברות הייטק מצליחות. אנחנו שלמים לחלוטין עם ההחלטה לקבוע את מרכז הפעילות של החברה בישראל, אבל חשוב לציין שישראל עדיין לא ערוכה לספק את כל הטאלנט שחברות ההייטק המקומיות זקוקות לו. כמדינה שאין לה משאבים רבים זולת המשאב האנושי, צריכה ישראל לתעדף חינוך טכנולוגי מגיל גן לכל שכבות האוכלוסיה, כך שבעוד 10 או 20 שנה נוכל להמשיך לקצור את פירות התעשייה המתקדמת שהופכת את ישראל למדינה כל כך מיוחדת".

ניר קורצ'ק, CMO, פלייטיקה

"אנחנו גאים להיות אחת מאבני היסוד של תעשיית הגיימינג הישראלית, שלפני קצת מעשור לא היה לה כמעט ייצוג באקוסיסטם המקומי, ולסייע בבניה שלה כאחת התעשיות המובילות וה'חמות' היום בארץ ובעולם. פלייטיקה הייתה חלוצה מקומית בתחום והצליחה להרחיב את בסיס האם שלה בישראל ל-19 משרדים גלובליים, שמספקים בידור והנאה למיליונים של שחקנים ושחקניות ברחבי העולם.

ניר קורצ'אק, פלייטיקה (צילום: אוהד רומנו)
CMO פלייטיקה, ניר קורצ'ק | צילום: אוהד רומנו

"לכל אורך הדרך, לא ויתרנו על פיתוח הפעילות המקומית. השארנו בישראל את מטה החברה, בו מועסקין 850 עובדים שמנהלים מכאן את הפעילות הגלובלית. אנחנו מאמינים בכוח האדם האיכותי בישראל, שמתאפיין בקריאטיביות, תעוזה, יוזמה, חשיבה מחוץ לקופסא ו'חוצפה'. כל אלה הם חלק חשוב מה-DNA של החברה ותרמו להצלחתה. גם בשנה החולפת, בה המשק התמודד עם מציאות כלכלית לא פשוטה, סייענו להניע את הכלכלה המקומית באמצעות גיוס עובדים, תרומות וסיוע לענפים שנפגעו ולאנשים שידם אינה משגת".