המסקנה העיקרית מסגירת גוגל רידר

גוגל Reader
מודיעים בצער רב ובהודעה משעממת ולא גוגלית בכלל

איך תדעו שאתם גיקים אמיתיים של אינטרנט? אם הדבר הקריטי ביותר שקרה לכם בשבוע שעבר היה הסגירה הסופית של גוגל רידר, אז אתם כנראה חזק בעניין. לחולי חדשות ועדכונים כמוני, גוגל רידר היה השירות השימושי ביותר אחרי המייל. כל העדכונים שצריך במקום אחד.

בשביל גוגל, שירות שמשתמשים בו רק 3-5 מיליון אנשים הוא לא מספיק מעניין (בצדק) ולכן גוגל סגרה את השירות בלי סנטימנטים. מכיוון שבלוגרים המסקרים את עולם הטכנולוגיה והאינטרנט משתמשים ברידר כדי לקבל את העדכונים במהירות ויעילות, סגירתו זכתה לכיסוי נרחב כאילו מדובר בחייזרים שבדיוק נחתו וביקשו כוס קולה.

בואו לפייסבוק של נקסטר

מאז שגוגל הודיעה על הסגירה ולאחר שעצומות עליהן חתמו עשרות אלפי אנשים לא סייעו, החל העולם לעבור הלאה לאלטרנטיבות. כמובן שכבר שנים שיש אלטרנטיבות לרידר וקוראי חדשות אחרים, אבל משום מה, חברות כמו AOL ו-DIGG הכריזו על אלטרנטיבה נוספת על מנת לרכב על גל הכיסוי החדשותי. עכשיו שימו לב – מוצר שבו משתמש אחוז קטן ביותר של משתמשים, זוכה ליותר כתבות בחודשים האחרונים ממוצרים קצת יותר חשובים כמו חלונות 8 לדוגמא, רק כי הוא חשוב לבלוגרים שכותבים עליו.

שתי מסקנות עיקריות מהסיפור : 1. אין קשר בין חשיבות של מוצר או אתר למספר הכתבות עליו 2. אם עד עכשיו אין לכם מושג על מה אני מדבר, כל הכבוד, אתם חלק מהקהל הנורמלי של הרשת, זה שמחפש עכשיו וידאו מצחיק ביוטיוב.

כל מה שאי פעם רציתם לדעת על הפייסבוק שלכם

מנוע החיפוש WolframAlpha מאפשר לכם לראות את כל מה שרציתם ואולי לא רציתם לדעת על הפרופיל שלכם בפייסבוק. אני למשל גיליתי שאני מפרסם בעיקר קישורים (50%) וסטטוסים של תמונות (23%). בנוסף את רוב הסטטוסים אני מפרסם בין השעות 6 ל-9 בערב והפוסט הממוצע שלי כולל 5 מילים. כך ניראה ענן המילים שלי:

ענן המילים של עמית לביא

 

כך ניראה פיזור החברים שלי בעולם:

 

פיזור החברים של עמית לביא בעולם

 

רוצים לנסות בעצמכם - קליק (דרושה הרשמה).

פייסבוק לא תציג פרסומות בעמודים בעייתיים

• פייסבוק הסתבכה לאחרונה מספר פעמים עם מפרסמים כאשר מודעות הופיעו לצד תכנים בעייתיים. בעוד שפייסבוק מאפשרת להקים דפים וקבוצות העוסקים בנושאים מעוררי מחלוקות (אונס, הפלות, בעד ונגד נישואים חד מיניים) הרי שמפרסמים קצת פחות שמחים שמודעות מופיעות לצד תכנים כאלו. מפרסמים גדולים כמו Sky הבריטית כבר השעו את הפרסום בפלטפורמה עקב כך מעכשיו פייסבוק מתחייבת לבדוק את כל המודעות ולוודא שהן אינן מופיעות לצד תכנים שנויים במחלוקת. זה גם אומר שייקח קצת יותר זמן לאשר מודעות חדשות. 

• מחקר חדש מספק תובנות לגבי הסיבות שבגללן משתמשים עושים לייק לדפי מותגים. הסיבה המרכזית והמאוד מפתיעה היא הבעת תמיכה במותג. מומחים בתעשייה מוסרים שאין להם מושג למה עוד עושים מחקרים מהסוג הזה.

• פייסבוק עובדת על חדרי צ'אט. אם אתם מנסים להיזכר מתי בפעם האחרונה שמעתם את המונח חדר צ'אט אז זה כנראה היה לפני יותר מעשור, בימי IOL העליזים. בקרוב כולנו נוכל ליצור חדר צ'אט משורת הסטטוס כאשר כל החברים יוכלו להצטרף. אם למישהו זה נשמע מוכר זה בגלל שככה עובד שירות ה-Hangouts של גוגל פלוס. גם WhatsApp על הכוונת.

• מכירים את הסטיקרים שפייסבוק מאפשרת לשים בצ'אטים במובייל? אז עכשיו גם על המחשב שלכם אפשר לשלוח סטיקרים מכל המינים והצבעים לחברים. המטרה פה היא גם להתחרות בשירותי צ'אט באסיה אבל גם לעשות קצת כסף על ידי סטיקרים ממומנים. בקרוב סטיקר של יאיר לפיד?

• עדכון אחרון וחשוב במיוחד לבעלי דפים. עסקים רבים מעוניינים להביא את האוהדים שלהם לבקר באתר של העסק. עד היום היו לבעלי עסקים שתי אפשרויות – ליצור פוסט מסוג לינק שבקושי שמים אליו לב ולקבל מעט אינטראקציה וקצת קליקים או להעלות תמונה עם לינק בתיאור ולקבל יותר אינטראקציה אבל מעט הקלקות. פייסבוק מקשיבה לבעלי העסקים ובחודשים האחרונים ביצעה שינויים משמעותיים והגדילה את הבולטות של לינקים בפייסבוק. לפני מספר חודשים הגדילה פייסבוק את התמונה המצורפת ללינק פי 3 והפכה אותה ליותר בולטת. בימים האחרונים, בעלי דפים רואים אופציה חדשה המאפשרת להם להעלות כל תמונה מהמחשב כתמונה המתלווה ללינק. מעכשיו, לא צריך להסתפק בתמונה שפייסבוק מוצאת אלא אפשר לפרסם את הלינק שוב ושוב וכל פעם עם תמונה אחרת.

לינקדאין (מנסה) לא להישאר מאחור

לינקדאין ממשיכה לעבוד על להפוך לרשת המקצועית הגדולה בעולם ומשיקה באפליקציה הניידת שלה אפשרות לחפש חברות ומשרות, בנוסף לחיפוש אנשים. אם הבוס שלכם מציק לכם במיוחד בישיבה ביום ראשון בבוקר, מעכשיו תוכלו לחפש עבודה ישירות באמצע הישיבה.

Vine - מלא חידושים

Vine, אפליקציית הווידאו של טוויטר לא טומנת את ראשה בחול בעקבות הצלחת הווידאו באינטסגרם ומשחררת עושר של פיצ'רים חדשים מותאמי טוויטר. מעכשיו תוכלו לתייג כל וידאו שלכם לקטגוריות מוגדרות מראש, לראות אילו קטעי וידאו הם טרנדיים ברשת ולעשות ReVine, משמע, שיתוף של הוידאו שעשיתם לפיד שלכם. אם מישהו בארץ משתמש ב-Vine – שימו לינק בתגובות.

והנה Vine של צוות צ'ייס האק שמדגים איך השיר של Fray מצליח להפיל אותם בכל פעם מחדש (The Fray always gets to us)

 

 

מציצים אל העתיד הקרוב

גבס מודפס – אם בעתיד הקרוב, לא עלינו, תשברו יד או רגל, הגבס שלכם כנראה ייראה כך.  הגבס הזה יודפס במדפסת 3D ויותאם אישית בדיוק לשבר ולאיבר שלכם. הוא לא מציק או מגרד, אבל גם אי אפשר לחתום עליו.

גבס מודפס

 

טיסה פרטית לחלל

המיליונר ואיש החזון אלון מוסק (זה שמביא לכם את טסלה, המכונית החשמלית המדהימה) הוא גם הבעלים של SpaceX – החברה שהולכת להפוך את החלל למסחרי עוד בימי חיינו. המטרה הראשונית של החברה היא להוציא רקטה מחוץ לאטמוספירה, להחזיר אותה ולהטיס אותה שוב. בוידאו הבא, יש הדגמה יוצאת דופן של מצב התוכנית כעת. זה ניראה מדהים:

 

>> בשבוע שעבר: סרטון האינסטגרם הראשון שקיבל מיליון לייקים 

>> לכל הטורים של עמית לביא

*הכותב, עמית לביא הוא דירקטור לשיווק  ב-Slidely ומייעץ לעסקים בתחומי שיווק אונליין. עמית עבד בעברו בחברות פייסבוק וגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.