אפליקציית איזי- קרוב או טוב (צילום: צילום מסך)
אפליקציית איזי- קרוב או טוב | צילום: צילום מסך

את אפליקציית easy (איזי) כמעט כולם כבר מכירים מהפרסומות בטלוויזיה. אבל מה הסיפור מאחורי האפליקציה שכבשה את המסך ואת הגולשים? יצאנו לבדוק מי הצוות שעומד מאחורי איזי, ולהבין מה הביא אותם להקים את החברה ולפתח את המוצר, ומאיפה היומרה להתחרות בענקים בינלאומיים כמו גוגל, ועל הדרך להשאיר אבק לחברות ישראליות ותיקות כמו דפי זהב ובזק144.

איזי היא הגרסה הישראלית של Yelp, מדריך העסקים הדיגיטלי האמריקני, ואחת החברות המפורסמות בעולם, שנסחרת בנאסד"ק בשוי של 2 מיליארד דולר. כשאיזי הוקמה השוק הישראלי נשלט על ידי דפי זהב ובזק144. בניגוד אליהם, איזי נולדה מלכתחילה כאפליקציה מבוססת מיקום, ובנוסף כללה מרכיב משמעותי של דירוגים, ביקורות והמלצות על בתי העסק. התוצאה היא הסליידר המפורסם של איזי,  שמאפשר למשתמשים לבחור מה חשוב להם: להגיע לעסק הקרוב ביותר או הטוב ביותר. ואפשר גם לשלב בין השניים, ולחפש עסקים שהם גם קרובים וגם טובים.

"הבנו שאנשים מחפשים דברים בקרבת מקום כשהם באמצע הדרך, ולכן איזי מהווה פלטפורמה אידיאלית עבורם. מלכתחילה בנינו את המוצר תחת תפישת עולם זו", אומר אופיר יוסף, מנכ"ל איזי. יצאתם לדרך והילדים מציקים מאחור שהם רוצים פיצה? נשארתם בלי מזומן ואתם מחפשים את הכספומט הכי קרוב? אתם מטיילים ומתעניינים באטרקציות באזור? לאיזי התשובות.

אופיר יוסף (צילום: עופר חן)
אופיר יוסף, מנכ"ל איזי | צילום: עופר חן

ביקורות וחוות דעת לצד אינפורמציה מעודכנת

בעולם של ריבוי החלטות, איזי מהווה כלי תומך החלטה, כאשר היא פורשת בפני המשתמש את האפשרויות הקיימות בסביבתו במגוון רחב של קטגוריות, ומביאה לידיעתו פרטים חשובים שיתמכו בהחלטתו - שעות פעילות של בתי העסק, ביקורות של גולשים אחרים, תמונות ומידת הקרבה לנקודה שבה נמצא המשתמש. אפליקציית איזי, המבוססת כולה על טכנולוגיה - כמעט ללא מגע יד אדם, סורקת את כל הרשת הישראלית ומעדכנת בזמן אמת על כל שינוי בפרטים של כ-500 אלף בתי העסק במדינה. במילים אחרות, כל בתי העסק בישראל נמצאים במאגר של איזי, בלי קשר לשאלה האם הם מפרסמים בתשלום או לא. בתי עסק שכן מפרסמים, מקבלים קידום ופרסום כאשר גולשים שנמצאים בסביבתם משתמשים באפליקציה, כמובן תוך גילוי נאות שמדובר בפרסומת, ומבלי לפגוע בבתי עסק בעלי דירוג גבוה שנמצאים גם הם בסביבה.

"המתחרים המשמעותיים שלנו הם גוגל ופייסבוק, שכל אחד מהם נותן כלי מסוים – פייסבוק מאפשר מגוון חוות דעת של חברים כאשר מעלים פוסט, אך מצד שני, הוא מקור למידע מוגבל על העסקים, וגוגל היא פלטפורמה אינפורמטיבית ובה קיים מידע רב על מקומות, אך מנוע חיפוש זה לא תמיד מעודכן. באיזי אנחנו משלבים את שני הרכיבים הללו – ביקורות וחוות דעת לצד אינפורמציה מעודכנת על עסקים, ובנוסף מאפשרים לנווט ליעד בוויז, לראות את תפריט המסעדה, להזמין את בעל המקצוע ישירות מהאפליקציה ואפילו לראות את תמונות האינסטגרם של המקום. אנחנו למעשה אוספים את כל המידע שקיים באינטרנט ומרכזים אותו במקום אחד על מנת להנגיש לאנשים בצורה מותאמת, את כל המידע שהם זקוקים לו כשהם באמצע הדרך", אומר אופיר, ומוסיף כי באיזי ניתן לדעת מה המצב הנתון של העסקים בישראל בכל רגע. "האתגר הכי גדול של כל אינדקס עסקים בעולם הוא מאגר מידע עדכני".

האם סטארטאפ קטן מישראל יכול לנצח את גוגל הגדולה? אופיר מאמין שכן, בין השאר בגלל ההתמחות בישראל ובשפה העברית. כך, למשל, איזי יודעת לנתח את המידע ברשת ולפרש אותו, וכך לדעת מה המשמעות של ביטויים מקומיים כמו "פתוח מיציאת השבת", "עד אחרון הלקוחות" או "גלאט כושר", ולפרש עבור המשתמשים שלה צירופים כמו "בית מרקחת בהסדר עם קופת חולים מכבי" – שגוגל לעולם לא תבין, אבל עבור בעל ערך עצום למי שזקוק לתרופת מרשם באמצע הלילה.

 

 

יותר משני מיליון משתמשים בחודש

איזי אשר הושקה בשנת 2011 ביססה היטב את מקומה בישראל, וצברה בדרך הישגים יפים. מייסדי האפליקציה ביניהם איתמר גלילי, הגיעו מקיבוץ רמת הכובש. גלילי, יזם סדרתי, הקים את האתר להשוואת מחירים - זאפ - במשותף עם חברי הקיבוץ ובהמשך מכר אותו לדפי זהב. לא עבר זמן רב עד שהקים את איזי, יחד עם החברים מהקיבוץ, ביניהם מעיין סגל, ה-COO ומנהלת אופרציית בעלי העסקים באיזי וארז בר שיר, ה-CTO של איזי, שאחראי על צוות הפיתוח.

אופיר יוסף, מנכ"ל החברה, מספר כי בכל שנה הנהלת החברה מציבה לעצמה יעד משמעותי. ב-2016 המטרה הייתה לבנות מוצר איכותי, ב-2017 היעד היה להגיע למליון משתמשים בחודש, ב-2018 חתרו להגיע לכמה שיותר בעלי עסקים, וב-2019 הוצבו יעדים פיננסיים. כל המטרות הושגו, וכיום איזי היא חברה ריווחית שמשרתת המון לקוחות.

צוות איזי (צילום: פרטי)
צוות איזי | צילום: פרטי

"מבחינת כמות המשתמשים אנחנו עומדים בשורה אחת עם waze  ופורטלים גדולים נוספים בשל העובדה שיש למעלה משני מיליון ישראלים שמשתמשים באפליקציית איזי בחודש - אחד מתוך ארבעה ישראלים משתמש באיזי, זה הישג לא מבוטל", אומר אופיר. "אנחנו נותנים לבעלי עסקים כלים על מנת שיוכלו לתפעל עמוד עסק ופלטפורמה, וכיום יש למעלה מ-90,000 בעלי עסקים אשר נמצאים איתנו בתקשורת ישירה, כלומר אחד מתוך חמישה בעלי עסקים בהתקשרות איתנו, אלו מדדים משמעותיים שמראים את דריסת הרגל שלנו בישראל".

ומה צופן העתיד לחברה שהשתלטה על שוק חיפוש העסקים בישראל? לשאלה הזו עונה אופיר כי ״איזי שמה לעצמה מטרה להיות לעזר לאנשים במסע הצרכני, ולכלי שמחבר בין אנשים ועסקים. החזון המורכב הזה מניע אותנו לעשייה בתחומים נוספים ומחייב אותנו לאפשר לצרכנים מידע ויכולות מגוונות שאנחנו עומדים להשיק בשנים הקרובות״.

עם פרוץ משבר הקורונה, אפליקציית איזי התאימה את עצמה למצב החדש ומתעדכנת מדי יום עם כל מה שנחוץ לכולנו כדי לעבור את הסגר בשלום.