View this post on Instagram

A post shared by Zoe Dvir (@zoedvir)

שבועות לפני תצוגת האופנה של מארק קיין בשבוע האופנה של ברלין, מעצב העל לא יכול היה לישון מרוב דאגה; חלק מהשמלות שתפר לאירוע הגדול עדיין לא היו מוכנות, וזה לא נראה שהן בדרך לשם. למזלו, טל מלנבוים נחלץ לעזרתו.

אם לא שמעתם על מלנבוים, הנה תקציר קטן: הוא מבעלי חברת VFR, והמציא את זואי דביר, הדוגמנית הוירטואלית הישראלית הראשונהה. הוא וצוותו קיבלו תמונה בודדת של השמלות המדוברות, ותוך כשעה הפכו הלבישו איתן את הדוגמנית הוירטואלית. זואי שולבה לבסוף בתצוגת האופנה של קיין, ואתרי ועיתוני האופנה של גרמניה היו בהלם; הם לא הצליחו להבין מי הדוגמנית האמיתית ומי הוירטואלית. 

ההופעה בתצוגת האופנה הייתה אחד מניצניה הראשונים של מהפכה. הדוגמנית הדיגיטלית תשנה את עולם האופנה ותהפוך את הדרך שבה אנחנו קונים ומבינים בגדים לנוחה ולקלה הרבה יותר. "דמיינו שכבר באתר האינטרנט בו אתם רוכשים בגדים אתם יכולים להבין בדיוק איך הבגד נראה על סוגי גוף שונים", הוא מסביר בשיחה עם NEXTER. "יש לנו מגוון סוגי גוף אליהם ניתן להתאים את הבגדים ולראות את הבגד מכל הצדדים והצבעים, ואפילו איך הוא מתנפנף ברוח".

זוהי בשורה לא רק עבור הצרכנים והצרכניות, אלא גם עבור התעשייה עצמה: זואי תוכל להפוך את ימי הצילום לזולים הרבה יותר עבור מעצב האופנה. "עם זואי אנחנו יכולים לצלם עשרות בגדים בדיוק מושלם ובמחיר של כחצי מעלות יום צילום של דוגמנים אמיתיים", מוסיף מלנבוים. אבל יש הרבה יותר מזה: זואי דביר מרחיבה את עיסוקיה גם לתחום הנדל"ן.  

View this post on Instagram

A post shared by Zoe Dvir (@zoedvir)


לא מדובר בהרפתקה הראשונה של מלנבוים; הוא עוסק בטכנולוגיה כבר שנים, ואת הפיתוח המוכר ביותר שלו אתם כנראה לא כל כך אוהבים: הוא זה שאחראי להפעלה האוטומטית של סרטונים באתרי אינטרנט. "לפני כמה שנים לא ניתן היה להפעיל סרטונים באופן אוטומטי כשהדפדפן נפתח, ואני מצאתי את הדרך לעשות זאת. לא מעט לא אוהבים אותי בגלל זה", אומר מלנבוים בחיוך.

מה הקשר בין הפעלה אוטומטית של סרטונים לדוגמנית וירטואלית, אתם שואלים? מסתבר שאת זואי הוא המציא דווקא כדרך לייצר מודל יופי עבור בתו. "בתי שובל מתולתלת, ושמתי לב שאין הרבה דוגמניות מתולתלות – אז המצאתי את זואי כדמות שתהפוך גם למודל לחיקוי עבורה. היא לא אהבה את השיער המתולתל שלה, והיום היא מתגאה בו", אומר מלנבוים. בינתיים, זואי כבר יצאה מגבולות תצוגות האופנה והיא כבר בעלת עמוד אינסטגרם מצליח המונה כ-30 אלף עוקבים שבו היא מציגה את חייה הדיגיטליים – ממש כמו דוגמנית אמיתית.

View this post on Instagram

A post shared by Zoe Dvir (@zoedvir)

זואי והדוגמנית הנוספת של החברה, אלה סטולר, כבר יודעות לתת שירות לסוכני ביטוח ולגופים נוספים ולעזור במתן שירות בכל זמן ומקום. כעת הן מתגייסות למיזם חדש: GetKey, שמש לקניית והשכרת דירות. "פיתחנו את האתר כדי להוזיל ולהקל את שוק הדירות בישראל", הוא אומר. "תארו לכם שאתם יכולים לעשות סיור מלא בדירה, כולל מבט על הנוף מבחוץ, לפני שאתם בכלל מגיעים לדירה. זה מה שגט-קי עושה – אנחנו מגיעים עד אליכם הביתה, מצלמים במצלמה תלת מימדית את הבית ויוצרים סיור וירטואלי מלא בדירה, שמאפשר לראות את כל מה שחשוב בדירה מבלי להגיע", אומר מלנבוים.

אם כל הסיפור קצת מזכיר לכם את "מראה שחורה", אתם לא לבד; "אני עושה את מה ש'מראה שחורה' מזהירה אותנו מפניו – רק למטרות טובות", הוא מסביר. ואם בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד כלים דיגיטליים שעוזרים לנו בשירות הלקוחות, כמו צ'טבוטים, אז כנראה שבעתיד נקבל שירות מאוואטרים דיגיטליים כמו זואי. "הרעיון שלנו הוא ליצור פנים לצ'טבוט, כדי שתרגיש שאתה מדבר ומשוחח עם אדם אמיתי. אבל דווקא שם אנחנו לא עושים את האדם 100% מציאותי. יש סף מסוים שאנשים כבר מפחדים ממנו".