אלפי או עשרות אלפי  בני אדם הפגינו אמש (שבת) ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה נגד כוונת ראש הממשלה נתניהו לחוקק חוק חסינות, שימנע הגשת כתב אישום נגדו. תלוי את מי אתם שואלים. כמו בכל הפגנה, גם כאן יש מחלוקת על מספר המפגינים ונסיונות לספור אותם בדרכים שונות ובניתוח צילומים מהאירוע. 

צילום האוויר שהתפרסם הבוקר ברשתות החברתיות, ושאותו אפשר לראות בראש כתבה זו, הראה כמות נכבדת של מפגינים ברחבת המוזיאון. הוא תומך בהערכה של עשרות אלפים. הצילום שותף ברשתות על ידי אנשי שמאל שהתגאו בהישג, והפך לוויראלי.

אלא שהצילום הזה לא צולם בהפגנה, בכלל לא בתל אביב ואפילו לא צולם אמש. מדובר בתמונה של ישראל ברדוגו, צלם האוויר הבינלאומי של ישראל. ברדוגו תיעד את ההילולה במירון בל"ג בעומר, מתוך מסוק שטס מעל הקהל.

מי שהפיץ אותה מחדש הבוקר (ראשון) בהקשר השגוי, היה ‏‏‏‏יהונתן ורנר, יועץ פוליטי של יו"ר הבית היהודי ח"כ הרב רפי פרץ, שצייץ אותה בחשבון הטוויטר שלו תחת הכותרת "הפגנת כחול לבן הערב בתל אביב...". זהותו של ורנר, והאזור שלא נראה כמו תל אביב היו אמורים להסגיר את העובדה שמדובר בהלצה או הטרלה. אבל לא כל מי ששיתף את התמונה הבין את זה.

מהר מאוד הציוץ הפך לויראלי וזכה לעשרות שיתופים, חלקם של כאלה שבאמת האמינו כי מדובר ברחבת מוזיאון תל אביב. "לפיד אמר אתמול שהגיעו 100,000 להפגנה. בתגובה העלתי את זה. בציניות כמובן", מספר ורנר בשיחה עם NEXTER. "לא תיארתי לעצמי שמישהו יחשוב שצילום רחפן במירון זה רחבת המוזיאון בתל אביב. אני מתנצל אם מישהו נפגע מזה. זו ממש לא היתה כוונתי. אבל מששעשע".

מי שהיה פחות מרוצה מהוויראליות של הפוסט הוא ברדוגו, שצילם את התמונה. בשיחה עם NEXTER הוא מספר שנפגע מהפרת זכויות היוצרים ההמונית שנעשתה לו. לדבריו אנשים שיתפו את התמונה ופירסמו אותה, בלי לציין שהיא שייכת לו, ולעתים בלי לציין את ההקשר הנכון שלה.

"אז כמה קשה ליוצר להתפרנס בישראל? בתוך שעות גורמים שונים בהם כלי תקשורת מעלים את התמונה בתפוצה אטומית", כתב ברדוגו בדף הפייסבוק האישי שלו. "ללא ציון שמי, וללא אישור כלשהו. הנחמדים כותבים 'צלם לא ידוע'".

"יומיים חולפים, ובהפגנת השמאל הדלילה שהתקיימה בתל אביב מחפשים תמונת ניצחון. ניחשתם נכון. התמונה ממירון מככבת הפעם אצל עיתונאים ואנשי פרסום כמו אילן שילוח ועמנואל רוזן", הוסיף ברדוגו. "על פי הערכת מומחה, בשלושה ימים, למעלה ממיליון גולשים! נחשפו לצילום אוויר שבהפקה שלו השקעתי אלפי דולרים מכיסי. שלושה ימים שבהם מיליון איש לא יודעים מי צילם את התמונה הוויראלית ששורפת את הרשת".