זוכרים את יאני ולורל, תופעת הרשת שגרמה לכולנו לחדד אוזניים? עכשיו היא חוזרת, ובצורה קצת אחרת. בימים האחרונים מסתובב בטיקטוק סרטון עם קטע קול של אוהדים שואגים במגרש כדורגל – כשעל המסך מופיעים 9 ביטויים שונים באנגלית. באופן מפתיע, כל אחד מהביטויים מתלבש בול.
@kegan_stiles #BestSeatInTheHouse #PerfectAsWeAre #foryou #fyp #trend #kegan Here’s another one!
♬ That Is Embarrassing - Derby County FC FanChants & DCFC Fans Songs
הקטע עלה לראשונה בטיקטוק של Kegan_Stiles, בן 20 מפנסילנביה. "מה אתם שומעים?", נכתב בתחילת הסרטון שצבר יותר מ-10 מיליון צפיות, ושותף גם באתר רדיט. לאחר מכן הושמע צירוף המילים 9 פעמים, כשבכל פעם הופיע ביטוי חדש, הגיוני יותר או פחות: "Bart Simpson bouncing" (בארט סימפסון מקפץ); "rotating pirate ship" (ספינת פיראטים מסתובבת); "that isn’t my receipt" (זו לא הקבלה שלי); "lobsters in motion" (לובסטרים בתנועה); “that is embarrassing” (זה מביך); "lactates in pharmacy" (לקטט בבית מרקחת); "I’m chasing Martin" (אני רודף אחרי מרטין); "baptism piracy" (פיראטיות של הבפטיזם) ו-“that isn’t mercy” (אלה לא רחמים, בתרגום חופשי).
לאתגר יש תשובה ברורה; ההקלטה בקטע הטיקטוק מתויגת תחת "That is Embarrassing", קריאה של אוהדי כדורגל בריטיים. ועדיין, הגולשים התחרפנו. "בכל פעם שאני רואה ביטוי אחר, הוא הופך להיות מה שאני שומע", כתב אחד הגולשים באתר רדיט. "אפילו לא צריך לקרוא את מה שכתוב בסרטון. פשוט תפנו את המבט ותחשבו על כל אחת מהמילים. זה מטורף", הוסיף גולש אחר.
למען האמת, לאשליית הקול הזו יש הסבר מדעי פשוט. "בני אדם כל כך רגילים להקשיב לאחרים מדברים, וזה נראה קל וחסר מאמץ, אבל למעשה מדובר במשימה מסובכת באופן קיצוני", אמרה ג'סאמין שרץ, חברת סגל במחלקה לבלשנות באוניברסיטת טורונטו, בראיון ל-CTV News. "מבט אחד על מילה – ואפילו לעצום את העיניים – משפיעים על הדרך שבה אנחנו שומעים את אותו הצליל בדיוק".