View this post on Instagram

When they say McDonalds is open after lockdown.. All jokes apart.. somewhere right now, theres a girl, taking a selfie in a bubble bath holding a glass of wine and captioning it “Quaranqueen ” and there is nothing we can do about it. Stay safe ❤️

A post shared by James Ison (@jamesmcison) on

אין דף שאנחנו אוהבים לשנוא כמו "ריץ' קידס אוף דה אינטרנט" (הילדים העשירים של האינטרנט, במקור: הילדים העשירים של אינסטגרם). הוא מכריח אותנו לראות את החיים שאף פעם לא יהיו שלנו: מכוניות יוקרה מוגזמות, ארוחות יוקרה במסעדות שף ופעולות אקסטרים מנקרות עיניים. אבל מסתבר שהדף הזה הוא הרבה יותר מאוסף סרטונים: מדובר במכונה משומנת שמגלגלת מיליונים.

ג'יימס אייסן, האיש שהקים את הדף בשנת 2012 כשאינסטגרם עוד הייתה מקלט לתמהונים שמצלמים צלחות, לא בא מבית עשיר; ההפך הוא הנכון. בראיון לאתר האינטרנט LADbible הוא מספר איך הרחיב את העמוד לסוכנות חופשות יוקרה משגשגת, על הבקשות ההזויות של העשירים – וגם על מערכת היחסים עם 371,000 העוקבים.

מאחורי הדף המצליח עומדת למעשה סוכנות לריצוי עשירים. רוצים מטוס ב-30,000 פאונד כדי לצרף את הכלב שלכם לחופשה? נתקעתם על יאכטה בקאן ואתם ממש רוצים סטייק? קיבלתם. "יש לנו סוכנות לטיולי פרימיום. אנחנו מארגנים את כל מה שצריך כדי להגיע מ-A ל-B. "אנחנו מציעים מכוניות מירוץ, מטוסים פרטיים ויאכטות ויש לנו גם מלונות", הוא מסביר. "אחד מהשירותים שלנו זה סידורים. מבקשים בקשות כמו: 'אפשר לאכול ארוחת ערב במסעדה הזו?', או: 'אני רוצה לרכוש לחברה שלי תיק יד של בירקין'. זה חלק חדש של העסק שהמריא בשנה האחרונה, ובמיוחד עכשיו כשהעולם סגור ואנשים לא יכולים לטייל. העשירים תקועים בבית, ובמקום לבזבז את כספם על חופשות מטורפות – הם מוציאים אותו על תיקים שעולים 80,000 פאונד. אנחנו מקבלים גם בקשות הזויות, וכשאנחנו מצליחים להוציא אותן לפועל, זה די מדהים".

View this post on Instagram

A post shared by Rich Kids Of The Internet (@rkoi) on

בחנות האונליין של הרשת תוכלו למצוא את כל מוצרי היוקרה שג'יימס ואנשי הצוות שלו מצליחים למצוא, כמו סקייטבורד של שאנל שעולה 9,500 פאונד ונעלי ייזי שעולות 500 פאונד. אבל לפעמים יש דברים שקצת קשה יותר לתמחר (ובקשות שקצת יותר קשה למלא, כמו פגישה עם אריאנה גרנדה). "קיבלתי בקשה מגבר שרצה לאכול ארוחת ערב עם החברה שלו במגדל אייפל. זה היה סיוט. הוא התקשר אליי בשמונה בערב ביום ראשון, והשעה הייתה כבר תשע בצרפת. הייתה לי רק שעה וחצי לעשות את זה. בסוף התקשרתי למסעדה ושאלתי אם הם יכולים להישאר פתוחים לעוד שעה או שעה וחצי ולארגן מארח, מלצר ושף. הלקוח שילם 28,000 אירו בשביל האירוע".

View this post on Instagram

A post shared by Rich Kids Of The Internet (@rkoi) on

את הקופון הגדול ביותר ג'יימס ושותפיו גוזרים בשוק הנדל"ן. "אני לא יכול להגיד איזה נכס מכרנו ולמי, אבל ממש ברגעים אלה אני עובד על מכירת פנטהאוז במרכז לונדון שעלותו 60 מיליון פאונד. אם נגרום לעסקה לקרות, נקבל אחוז וחצי עד שני אחוזים מהסכום. מדובר ביותר ממיליון פאונד בעמלת תיווך".  

למרות שדף האינסטגרם עלול לגרום לכם לחשוב אחרת, ג'יימס מדגיש שגם לו יש גבולות; לא כל בקשה הוא מתכוון למלא, והוא משרטט קו אדום ברור ובוהק. "אני נאלץ לומר 'לא' פעמים רבות. לקוח מדובאי ביקש שאארגן לו מסיבת יום הולדת 21 במלון בלונדון, והוא רצה שיהיה שם נמר. אמרתי לו שאנחנו לא עושים דברים כאלה בלונדון".

ואכן, האנשים שמפעילים את הדף נמנעים מלהעלות תמונות של חיות או ילדים צעירים. בשנה שעברה הם אמנם העלו גור אריות בלמבורגיני, אך ג'יימס מתעקש שיש לכך סיבה טובה. "הגור חולץ מגן חיות בדובאי והם טיפלו בו. זו הייתה משפיענית רשת שהעבירה לנו את הסרטון הזה. היא שאלה אם אנחנו יכולים לפרסם את הסרטון כדי להעלות את המודעות לניצול בעלי חיים, וכדי להוכיח ש'לא כולם משוגעים באיחוד האמירויות'".

View this post on Instagram

A post shared by Rich Kids Of The Internet (@rkoi) on

את הגולשים זה פחות עניין. "תקפו אותנו בתגובות למרות שיש סיפור טוב מאחורי הפוסט הזה. אני מבין שיש הרבה דברים שאנחנו מפרסמים שאנשים מגדירים כלא מוסריים. גם אני באתי מכלום, ואני יודע מה זה כשאין לך כסף. יש תמונות שאנחנו מפרסמים כדי שאנשים יבינו שיש דברים כאלה בעולם", הוא מסכם.