פאן בינגבינג (Fan Bingbing) היא השחקנית הרווחית ביותר בסין בארבע השנים האחרונות – אבל נראה שזה לא מספיק לה: בספטמבר 2020 היא הגישה תביעת ענק נגד צ'ן ג'ינלינג, כוכבת רשת שמזכירה אותה במראה, בטענה שניצלה את הדימיון ביניהן כדי למשוך אליה גולשים ולהרוויח עמלה ממכירות.

צ'ן ג'ינגלינג בת ה-32, שאימצה לעצמה את שם הרשת פאן ייבינג (Fan Yebing), הפעילה חשבונות מוצלחים במיוחד בפלטפורמת הסטרימינג הסינית Taobao. הרשת החברתית שייכת לתאגיד הסיני עלי באבא שבבעלות ג'ק מא, והיא מאפשרת לכוכבי רשת גדולים וקטנים לשווק מוצרים בשידור חי. ג'ינגלינג, שצברה מיליון עוקבים, מיקדה את מאמציה במוצרי ביוטי שונים, אך כעת כל פעילותה בסכנה.

לטענתה, העוקבים הגיעו אליה לאור האישיות שלה וההשקעה שלה בתכנים - ולא בגלל דמיון חיצוני. "אני זוכרת את השמות ואת ימי ההולדת של המעריצים השרופים שלי. אני משדרת כעשר שעות בכל יום, יותר מ-350 ימים בשנה, ובניגוד למשפיעניות אחרות, לי יש רק עוזרת אחת", אמרה ל-South China Morning Post. "אני חוקרת את המוצרים במשך כמה שעות בכל יום, ואני צריכה להשקיע כחצי שעה עד שעה בכל מוצר כדי למכור אותו".

למרות שג'ינגלינג ניסתה להרחיק את עצמה מבינגבינג ככל האפשר ועברה ניתוח אף, התביעה שהוגשה נגדה עומדת בעינה: הסלב דורשת את הפסקת השימוש בשם Fan Yebing בשידורים בפלטפורמה Taobao, לצד פיצויים בגובה 500 אלף יואן (כ-250 אלף שקל), תשלום הוצאות משפט - והתנצלות יומית ברשתות החברתיות במשך 60 ימים לפחות.

זו בוודאי לא התביעה הראשונה שבינגבינג מגישה נגד משפיעניות רשת. עד שנת 2018 היא הייתה מעורבת ב-6 תביעות לפחות סביב גניבת המראה שלה – והיא ניצחה בכולן. בהתאם, הסיכויים של ג'ינגלינג לא גבוהים. "אני מדוכאת כי יכול להיות שלא אוכל להמשיך עם השידורים החיים. העבודה הניבה לי מספיק כסף כדי לרכוש בית להורים שלי, תוך שנתיים שילמתי את המשכנתא וגם קניתי רכב. אני אמנם לא צריכה את הכסף יותר, אבל אני נהנית לעשות את זה".