כתבתם סטטוס חריף נגד מישהו ברשת? מה הייתם מרגישים אם מישהו היה מדפיס אותו בגדול, אם השם שלכם, והופך אותו לכרזת חוצות באזור מגוריכם? זו, פחות או יותר, השאלה שעומדת ביסודו של קמפיין נגד גזענות שעלה בברזיל בשבועות האחרונים.
הקמפיין הוא יוזמה של ארגון Criola, הפועל נגד אפליית נשים שחורות-עור במדינה. הרעיון לקמפיין עלה לאחר שב-3 ביולי, שלמרבה האירוניה מצוין בברזיל כיום למלחמה בגזענות, החלו גולשים לתקוף את מריה ז'וליה קוצ'יניו, חזאית אחד מערוצי הטלוויזיה הגדולים במדינה, בתגובות גזעניות.
כדי לעורר מודעות לכך שתכנים גזעניים שמועלים לרשת גורמים לפגיעה של ממש, הגה הארגון קמפיין תחת הסיסמה "גזענות מקוונת, תוצאות אמיתיות". הארגון מצא ברשתות החברתיות סטטוסים וציוצים גזעניים שהועלו לצד ציון מיקום הכותב, הפכו אותם לשלטי חוצות ענקיים ותלו אותם בשכונות מהן הועלו, כדי שהכותבים ייתקלו בהן ברחוב.