אתר גרמני בשם Heise מצא דרך יצירתית לעקוף את כפתור הלייק של פייסבוק כדי שזה לא יבצע מעקב אחרי המשתמשים שנכנסים לאתר, פייסבוק לא היו מרוצים.
מה שעשה Heise היה לשנות את אייקון של הכפתור הלייק לתמונות אפורות שהופכות ללייק רגיל של פייסבוק רק אחרי שהמשתמש לוחץ עליהן. במילים אחרות, כפתור הלייק באתר אמנם פעיל אבל על המשתמש לבצע "שני קליקים" כדי ללייקק כתבה כלשהי, פעולה שכידוע מתבצעת בקליק אחד.
התרגיל המבריק נועד לחסום את פייסבוק מלאסוף נתוני גולשים באופן אוטומטי שלפי הממצאים האחרונים מתבצע כאשר הגולשים נכנסים לאתרים בהם מוטמע כפתור הלייק, כמו גם הטוויט של טוויטר והגוגל+.
בתוך 24 שעות מאז פרסום הסיפור בכלי התקשורת בגרמניה, האתר קיבל מעל 500 פניות מבעלי אתרים שונים ברחבי גרמניה שביקשו מהם לתת להם את הקוד שמאפשר לבצע את הטריק כדי שיוכלו ליישם אותו גם באתרים שלהם.
באופן לא מפתיע פייסבוק לא היתה מרוצה מההתחכמות, דובר מטעם הרשת החברתית אמר כי השינוי מפר את מדיניות פלטפורמת המפתחים, ובמיוחד את הסעיף שאוסר "להעתיק" סמלים של פייסבוק, להשתמש במושגים של פייסבוק תכונות ופונקציות ששייכות לה.
לאחר פניית פייסבוק ובקשתה להסיר את הכפתור הכפול, Heise מצאו דרך יצירתית לא פחות לעקוף את ההפרה והפכו את הלוגו מאפור ללוגו סטנדרטי של לייק של פייסבוק, ובכך שמרו על תנאי השימוש של פייסבוק ועדיין השאירו את כפתור הדאבל-קליק באתר. כמובן עד שפייסבוק ימצאו הפרה נוספת.
חשוב להוסיף כי המפתחים הטמיעו בצורה דומה גם כפתורים של גוגל+ וטוויטר, אבל בניגוד לפייסבוק, גוגל וטוויטר לא פנו אל האתר בבקשה להסירם.
המאבק מול הפרות הפרטיות ואיסוף המידע לא חדש בגרמניה, רק לאחרונה בית המשפט במחוז שלזוויג-הולשטיין שבגרמניה החליט לאסור באופן מוחלט הטמעה של כפתור הלייק באתרים שלהם, זאת על מנת למנוע מעקב ושליחה של מידע של גולשים לחברת פייסבוק האמריקאית.