אינסטגרם, חברת הבת של פייסבוק, בוחנת כעת לאפשר למשתמשים להחליט האם הם יראו את מספר הלייקים שהם או החברים שלהם מקבלים ברשת החברתית.

על פי אינסטגרם, קבוצה קטנה של אנשים מרחבי העולם יוכלו לבחור בין שלוש אפשרויות: משתמשים יוכלו לבחור אם להסתיר את מונה הלייקים בפוסטים של אנשים אחרים, להסתיר את ספירת הלייקים בפוסטים האישיים שלהם, או להציג את מונה הלייקים כפי שהוא היום. אפשרות זו תיבחן גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.

על פי הרשתית החברתית, אינסטגרם ניסתה לבחון בשנה שעברה האם הסתרת מונה הלייקים בפוסטים עוזרת להפחית את הלחץ על המשתמשים שעלולה להתלוות לפרסום על גבי הפלטפורמה - ולא הציגה את הלייקים לחלק מהמשתמשים. אינסטגרם אמרה כשהתחילה לבחון את המהלך, שהיא רוצה שמשתמשים יתמקדו בתמונות ובסרטונים ולא בכמות הלייקים שהם מקבלים. להבדיל מהצעד היום, הרשת החברתית לא אפשרה למשתמשים לבחור מה הם מעדיפים.

מי שחשש מהצעד הזה בהתחלה, היו דווקא משפיענים ומובילי דעת הקהל. אם מסתירים את מונה הלייקים, זה יפגע בעסקאות שהם מקיימים עם חברות מסוימות בקידום המוצרים שלהם. לאחר מכן המשפיענים הבינו שהם יכולים לראות את מונה הלייקים של עצמם, כך שאפשר היה להציג את המידע לחברות השונות.

הכתבה פורסמה במקור בגלובס