73% מהבוגרים בארה"ב משתמשים ברשת חברתית כלשהי – כך לפי סקר של מכון המחקר האמריקאי פיו כחלק מסדרת מחקרי אינטרנט (המחקר ב-PDF). לפי המחקר, פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הכי פופולרית, אבל יותר אנשים משתמשים בכמה רשתות במקביל או עוברים לרשתות אחרות. לפי הסקר, 42% מהמשיבים משתמשים ביותר מאתר חברתי אחד.

עוד עולה כי חברים בפייסבוק ובאינסטגרם הם בעלי הסבירות הכי גבוהה להיכנס לאתר לפחות פעם ביום. 63% מהמשתתפים שאמרו כי יש להם חשבון בפייסבוק אמרו כי הם נכנסים לאתר לפחות פעם ביום ו-40% אמרו כי הם עושים זאת יותר מכך. באינסטגרם, 57% מבעלי החשבון ברשת החברתית שנמצאת בבעלות פייסבוק אמרו כי הם נכנסים אליה לפחות פעם ביום.

פייסבוק (צילום: thinkstock)
מובילה אבל לא לאורך זמן | צילום: thinkstock

71% מהמשיבים משתמשים בפייסבוק, כך עולה מהסקר. נתון זה מסמל עלייה קלה לעומת 67% שאמרו בשנה שעברה כי הם משתמשים ברשת החברתית. נושא נוסף שמייחד את פייסבוק, הוא הגיוון היחסי בקרב המשתמשים בין שכבות אוכלוסייה, מגדר, גיל, מוצא אתני, רקע כלכלי ועוד.

הגידול החד ביותר בקרב משתמשי פייסבוק היה בקבוצת הגיל המבוגרת. 45% מבני 65 ויותר אמרו כי הם משתמשים בפייסבוק – עלייה של 10% לעומת 2012. עוד נמצא בסקר כי 76% מהנשים אמרו כי הן משתמשות בפייסבוק, לעומת 66% בלבד מהגברים.

לינקדאין היא הרשת החברתית השנייה בארה"ב, לפי הסקר. 22% העידו כי הם חברים ברשת החברתית המקצועית, לעומת 20% בשנה שעברה. במקום השלישי ממוקמת פינטרסט, ש-21% מהמשיבים אמרו כי הם פעילים בה, לעומת 15% בשנה שעברה. טוויטר ניצבת במקום הרביעי עם 18% מהמשתתפים בסקר, לעומת 16% בשנה שעברה. מיד אחריה נמצאת אינסטגרם עם 17% מהמשיבים, לעומת 13% ב-2012.

בחלוקה לפי קבוצות גיל, נרשם פעם גדול בקרב משתמשי אינסטגרם. 37% מבני ה-18-29 אמרו כי יש להם חשבון אינסטגרם, לעומת 18% מבני 30-49; 6% מבני 50-64 ובקרב קבוצת הגיל של בני 65 ויתר, רק 1% מחזיקים בחשבון אינסטגרם. כמו כן, תושבי אזורים עירוניים משתמשים הרבה יותר באינסטגרם לעומת תושבים באזורים כפריים (22% מול 6%).

בדומה לאינסטגרם, גם טוויטר נפוצה בעיקר בקרב משתמשים צעירים: 31% מבני 18-29 פעילים ברשת המיקרו בלוגינג. נתון זה יורד ל-19% מבני 30-49, ממשיך לרדת ל-9% מבני 50-64 ומגיע עד ל-5% מבני 65 ויותר.

לינקדאין תפסה לעצמה קבוצת אוכלוסייה משכילה, עם הכנסות גבוהות ובגילי קבוצות הביניים. ל-38% מהמשתכרים יותר מ-75 אלף דולר בשנה יש חשבון לינקדאין לעומת 12% בקרב חברי הקבוצה המשתכרים פחות מ-30 אלף דולר בשנה. פער דומה ניתן למצוא גם בקרב בוגרי קולג' (38%) לעומת בעלי השכלה תיכונית או נמוכה יותר (12%).

אחד מהממצאים המעניינים הוא מעבר של משתמשים ליותר מאתר חברתי אחד. 36% מהמשיבים אמרו כי הם משתמשים רק ברשת חברתית אחת; 23% חברים בשתי רשתות חברתיות; 12% אמרו כי הם חברות בשלוש רשתות; 5% חברים בארבע רשתות ו-2% חברים בחמישה אתרים. ואולם חברים בפינטרסט,אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין מחזיקים בדרך כלל בפרופיל נוסף בפייסבוק – מצב נפוץ פחות בקרב מחזיקי פרופיל פייסבוק.

לכתבה המקורית באתר TheMarker

וגם:
>> קניית בית: ההשקעה הכי חשובה בחיינו
>> 2014 עומדת להיות שנת הטיסות המוזלות: כך תוציאו ממנה את המירב