הפייק-ניוז ובעיות הפרטיות גרמו לאנשים בכל העולם לאבד אמון ברשתות החברתיות, ורבים מהם מוחקים את חשבונותיהם, כך לפי מחקר שפורסם אתמול. לא רק חברות כמו פייסבוק וטוויטר סובלות מכך, אלא גם חברות רבות שתלויות בהן לפרסום מותגיהן.

60% מהנשאלים בסקר חדש שערכה חברת יחסי הציבור אדלמן אמרו כי חברות המדיה החברתית אינן עושות את עבודתן במניעת הפצה של חדשות מזויפות וביטויי שנאה, כמו גם בהגנה על הפרטיות. הסקר נערך בתשע מדינות: ארה"ב, בריטניה, קנדה, ברזיל, סין, צרפת, גרמניה, הודו ואיחוד נסיכויות המפרץ. רק 41% מהנשאלים אמרו כי הם סומכים על המדיה החברתית, ויותר מ-60% אמרו כי ממשלות צריכות לפקח על הרשתות החברתיות בצורה טובה יותר.

חלק מהנשאלים לא הסתפקו בביקורת על הרשתות החברתיות, אלא גם עשו משהו בעניין: ארבעה מכל עשרה משתתפים בסקר אמרו כי מחקו בשנה האחרונה לפחות אחד מבין החשבונות שלהם ברשתות החברתיות בגלל חשש להפרת פרטיותם, ו-62% אמרו כי צריך יותר רגולציה על פלטפורמות כאלה.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
"אלכסה, תזמיני לי שירות חדרים"
איפה היה למשחק המונדיאל רייטינג של 99.6%?

אובדן האמון הזה מדאיג חברות רבות. הרשתות החברתיות מהוות ערוץ חשוב שדרכו חברות מפרסמות, עורכות סקרי שביעות רצון ומחקרי שוק ואף מוכרות מוצרים. לקוחות רבים מטילים את האחריות למה שמתרחש ברשתות החברתיות גם על המותגים שמפרסמים בהן, לפי אדלמן: יותר משני שלישים מהנשאלים אמרו כי מותגים צריכים לעשות יותר כדי להיאבק במידע מוטעה במדיה החברתית, וכן להגן טוב יותר על המשתמשים מפני תכנים פוגעניים.