ניסוי חדש של אינסטגרם משלב קישורים ישירים לרכישת מוצרים דרך תמונות המועלות לרשת החברתית. כ-20 חברות משתתפות בבדיקה, ביניהן Levi's, J.Crew, Michael Kors ו-Macy's.
בתי עסק המשתתפים בבדיקה יכולים לתייג מוצרים שלהם שמופיעים בתמונות, ועל התמונה תופיע תגית Tap to view products ("לחץ כדי להציג מוצרים"). כאשר המשתמש לוחץ על התגית יסומן כל מוצר בתמונה עם מחיר, ולחיצה עליו תוביל לדף פנימי בתוך האפליקציה, ובו מידע נוסף על המוצר וכפתור Shop Now ("קנה עכשיו"), שמוביל לעמוד רכישת המוצר.
אינסטגרם טוענת כי היא לא לוקחת לעצמה נתחים ממכירות המוצרים, למרות שהן כביכול מתבצעות דרכה. את הכסף היא מתכננת להרוויח על ידי כך שתציע לחברות לשלם עבור תיוג המוצרים שלהם בתמונות. כלומר, אינסטגרם תרוויח לא לפי מכירה אלא לפי כמות התמונות של המוצר.
עוד ב-TGspot:
טוויטר סוגרת את ויין - אתר הפורנו הגדול בעולם מציע לקנות אותו
מיקרוסופט מאשרת: צייר בתלת-ממד יגיע גם לסמארטפונים
מצד המשתמשים, בעתיד מתכננת החברה להוסיף לנו אפשרות לסמן ולשמור מוצרים שמעניינים אותנו, על מנת שנוכל לחזור אליו מאוחר יותר, מתוך מחשבה שרוב האנשים לא תמיד מבצעים רכישות באופן מיידי ומעדיפים להשוות מחירים.
כרגע הניסוי מבוצע בקרב משתמשים נבחרים בגרסת האייפון של אינסטגרם בארה"ב. בחברה מציינים כי אם הניסוי יוכתר בהצלחה, הוא יתרחב גם לפוסטים של סרטוני וידאו ומצגות תמונות, וכמובן יהיה זמין במדינות נוספות. אינסטגרם גם תאפשר לחברות לעצב בעצמן את דף הפרטים הנוספים על המוצר, במקום לשלוח ידנית פרטים לאינסטגרם בהתאם לנוהל הקיים כעת.