ספנסר צ'ן, סגן נשיא לשיווק באפליקציית ארנק המטבעות הווירטואליים BRD, משתמש באינסטגרם מאז התקופה בה היתה רשת חברתית עצמאית וחתרנית. לדבריו, מאז רכשה פייסבוק את אינסטגרם ב-2012, הוא רק חיכה לרגע שבו הרשת החברתית המובילה תתחיל לנסות להתאים את הרשת האחרת שלה לצרכיה. עכשיו, הוא חושש, זה מתחיל לקרות.

מה שהצית את צ'ן הוא לא הפרסומות ההולכות ומתרבות באינסטגרם, אלא התראה שהוצגה לו באפליקציה בחודש שעבר בין עדכונים על תמונות שהחברים שלו העלו. "(מישהו) שיתף תמונה חדשה בפייסבוק", היה כתוב שם, בניסיון לגרום לצ'ן להיכנס לרשת החברתית הגדולה יותר. על הדרך, הכניסה הזו תנסה לגרום לו לאחד את חשבון האינסטגרם שלו עם חשבון הפייסבוק שלו, כדי שפייסבוק תדע עליו הרבה יותר.


ההתראה באינסטגרם ששולחת משתמשים לפייסבוק היא לא הסימן היחיד להתקרבות בין שתי האפליקציות שבבעלות החברה של מארק צוקרברג: בזמן האחרון קיים יותר ויותר סנכרון בין האפליקציות, כאשר העלאת תמונה באינסטגרם מאפשרת לשתף אותה אוטומטית גם בפייסבוק, והסטוריז בפייסבוק סבלו מחוסר שימוש עד הרגע בו נוספה לסטוריז של אינסטגרם אפשרות להעלות אותם גם לפייסבוק.

לפי אתר הכלכלה בלומברג, כל זה הוא רק חלק מהניסיון של פייסבוק לנצל את אינסטגרם כדי להמשיך לצמוך בזמן שפייסבוק עצמה מעצבנת אנשים וסובלת מנטישה הדרגתית. מומחים מעריכים כי אינסטגרם, שנרכשה על ידי פייסבוק ב-2012 במעט פחות ממיליארד דולר, שווה היום 100 מיליארד - שווי זהה לזה של פייסבוק בהנפקתה, שגם היא אירעה ב-2012. תוך שנתיים צפויות ההכנסות מפרסום באינסטגרם להוות חמישית מהכנסות פייסבוק - לעומת עשירית בלבד בשנה שעברה.

לכן, לא פלא שלפי בלומברג, לאחרונה החלה פייסבוק להציע למפרסמים חבילות פרסום משולבות, בהן פרסומות בסרטוני פייסבוק, במסנג'ר ובאינסטגרם כלולות יחד.

אינסטגרם אישרה את הדברים ואמרה למגזין כי "אנו עובדים ללא הפסקה עם מפרסמים כדי לעזור להם למצוא ולגלות את הפורמטים הטובים ביותר לפרסומות לכל רוחב משפחת פייסבוק". לגבי ההתראה שראה צ'ן, אמרו באינסטגרם כי מדובר ב"ניסוי עם קבוצה מצומצמת של משתמשים".