פייסבוק עומדת לשנות את מודל קבלת ההחלטות שלה בכל הקשור להצגת התכנים בניוז פיד שלכם. נכון לעכשיו, האלגוריתם של פייסבוק בוחר אילו תכנים להציג בניוז פיד של המשתמשים על סמך הפעולות שנקטו חבריהם, כדוגמת לחיצה על כפתור הלייק, שיתוף או תגובה. הבעיה היא שמדדים אלו לאו דווקא רלוונטים לקביעה האם אכן מדובר בסיפור מעניין או לא.

פייסבוק

אלגוריתם חדש יימנע מלהסיק מסקנות שעשויות להיות שגויות, רק על סמך כמות האינטראקציות להן זכה פוסט מסוים, שכן נתונים אלו לאו דווקא מעידים כי מישהו באמת טרח וקרא אותו. החברה עתידה להתחיל ולמדוד בשבועות הקרובים כמה זמן אתם באמת מקדישים לכל סיפור, תמונה וקריאת תגובות בפיד שלכם, ועל סמך זה להחליט האם הוא ׳ראוי׳ לחשיפה גדולה יותר.

זו לא הכמות אלא האיכות

כחלק מהמאמץ של פייסבוק לשפר את הניוז פיד של כולנו, ביצעה הרשת החברתית מחקר בו עלה כי העובדה שמישהו לא אהב (עשה לייק), הגיב או שיתף סטטוס מסוים, לאו דווקא מעידה על תוכן שאינו מתאים עבורו. בעוד שעבור רבים ׳האצבע קלה על כפתור הלייק׳, בין אם קראו את התוכן עצמו ובין אם סתם התלהבו מהתמונה, קיימים משתמשים מעט ביישנים יותר, שקראו את הפוסט לעומק או ששכחו או שכלל לא מעוניינים ליידע את חבריהם שיש להם קשר לסוגיה.

עוד ב-Geektime:
הכירו את הפיתוח שיקרר לכם את המיטה
שגיאות בפייסבוק שיעלו לכם בקריירה

מודל הדירוג החדש מבוסס על כך שאם בחרתם להתעכב ולקרוא בעיון סטטוס מסוים, אתם ככל הנראה באמת מתעניינים בו, וסביר להניח כי כך גם החברים שלכם. המדידה עשויה להישמע פשוטה, איך בפועל אינה כזו; בעוד שמשתמש מסוים עשוי לבלות 10 שניות בקריאת סטטוס מסויים כי זה אכן מעניין אותו, יתכן כי משתמש אחר מבלה זמן דומה רק בגלל חיבור אינטרנט איטי או כי השאיר את הדפדפן פתוח. האלגוריתם החדש ישווה את כמות הזמן ׳שבוזבז׳ על קריאת פוסט מסוים, בהשוואה לפוסטים אחרים.

המשמעות היא שאם המשתמש התעכב על פוסט מסוים פי 5 מהזמן שהשקיע בקריאה של אחר, ניתן להסיק שמצא בו עניין. במצב שכזה פייסבוק תסיק כי מדובר בתוכן שמעניין אותך, ותכנים בסגנון יופיעו במיקום גבוה יותר בניוז פיד שלך ושל חבריך בעתיד. עד עכשיו המדידה של פייסבוק התבססה על פעולות אקטיביות של משתמשים ואילו זו החדשה פאסיבית הרבה יותר, אך יתכן כי בסופו של דבר תוביל לתוצאות מעניינות וקצת יותר קרובות למציאות.

פורסם במקור ב-Geektime