פייסבוק יצאה למלחמה חדשה: מתנגדי חיסונים. בהצהרה לתקשורת ביום שישי הודיעו ברשת החברתית כי הם החלו לחסום תוכן בנושא ולחסום משתמשים שמפיצים אותו, במאמץ להילחם בהתפשטות של מידע כוזב. על הרשת החברתית הופעל לחץ בלתי פוסק בתקופה האחרונה מצד מחוקקים בארה"ב.
ביום חמישי, חבר המפלגה הדמוקרטית, אדם שיף, כתב מכתבים פתוחים למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ומנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, על החשש שחברות הטכנולוגיה יאפשרו את התפשטות המידע המוטעה נגד החיסונים. "פייסבוק ואינסטגרם ממליצות על מסרים שמניעים הורים לחסן את ילדיהם. זה איום ישיר על בריאות הציבור", כתב לצוקרברג. ארגון הבריאות העולמי הכריז בתחילת 2019 על התנגדות לחיסונים כאיום על הבריאות העולמית.
הצעד מגיע בעקבות התנגדות וביקורת על התפשטות של קמפיינים בפייסבוק נגד חיסונים ופרסומות ממומנות המכוונות באופן ספציפי לנשים בהריון במדינות בהן חלה התפרצות של חצבת בארה"ב.
"אנו מחויבים למידע מדויק ושימושי בפייסבוק" אמרו ברשת החברתית בתגובה לאתר Business Insider. "אנו מסירים תוכן שמפר את הסטנדרטים הקהילתיים שלנו, ונמשיך במאמצים לספק מידע חינוכי על נושאים חשובים כמו בריאות".
בתשובה לבלומברג מסרו כי "אנו בוחנים אמצעים נוספים כדי להילחם בבעיה, כולל צמצום או הסרה של סוג תוכן כזה מההמלצות, כולל המלצות להצטרפות לקבוצות, והורדה שלהן בתוצאות החיפוש בהדרגה.במקביל, אנחנו מוודאים שתוכן איכותי וסמכותי יותר יהיה זמין".
גם על גוגל יש לא מעט ביקורת. שיף ציין כי האלגוריתם של חברות כאלה לא מבדיל בין תוכן איכותי לתוכן שיש בו "חוסר דיוק רופאי", וכן תוכן "מוליך שולל וכזה שיש בו מיסאינפורציה", ושעליו מסתמכים אמריקאים רבים. התוצאה, לדבריו, היא מדאיגה בכל הנוגע לבריאות הציבור.
בבלומברג מציינים כי התוצאה הראשונה תחת החיפוש "חיסונים" באנגלית הוא וידאו המציג ויכוח עם מתנגדי חיסונים. התוצאה הרביעית היא הפרק הראשון של סדרה המכונה "האמת על חיסונים", לה יש יותר ממיליון צפיות. לגוגל, הבעלים של יוטיוב, לא הייתה תגובה ישירה למכתבים, אך שם ציינו כי הם פועלים לשיפור ההמלצות בנוגע לתוכן.