אין תמונה
מדריך הערוצים של סטיבי בעברית

חברת הסטארט-אפ הישראלית סטיבי (Stevie) משיקה היום חבילת ערוצים עבריים מבוססי תחומי עניין. הערוצים החדשים יאפשרו לקהל המשתמשים הישראלי לקבל זרמים של תכני וידאו, תמונות וטקסט המוצגים כערוצי וידאו אינטראקטיביים. הערוצים יהיו זמינים באתר האינטרנט ובאפליקציות של החברה למכשירי אנדרואיד ו-iOS.

בין הערוצים העבריים שמשיקה החברה ניתן למנות ערוצים המלקטים תכנים מוזיקליים של אמנים כדוגמת אריק איינשטיין, יוני בלוך, ברי סחרוב, אסתר רדא ועוד, ערוצי ספורט ממוקדי קבוצות למכבי והפועל תל אביב וערוצי חדשות הכוללים מבזקים מרחבי הרשת. אלו מתווספים למלאי הערוצים הקיים באנגלית, הכולל ערוצים ממוקדי אמנים, ערוצים המבוססים על תכני וידאו של חברות בעלות ערוצי וידאו גדולים וערוצים ייעודיים לנושאים כגון NBA, המטוס המלזי ועוד.

"עד היום הצענו לצופים ערוצים באנגלית שהתבססו בעיקר על אמנים, וכעת אנו פותחים את מדריך הערוצים שלנו לשפות נוספות ולמדינות חדשות, ובאופן טבעי מתחילים בישראל", אומרת יעל גבעון, מייסדת ומנכ"ל החברה. "כעת גם מעריצי הפועל ומכבי, וחובבי מוסיקה עברית עכשוית - וגם קלאסית, כמו אריק איינשטיין וכוורת - יכולים לצפות בקבוצות ובזמרים האהובים עליהם בשידור רציף הכולל חומר עדכני מהרשת".

"סטיבי כמערכת קיימת כבר הרבה זמן", מוסיף גיל רימון, בעלה של גבעון ומייסד שותף בחברה, בשיחה עם NEXTER. "שאלו אותנו כל הזמן למה אין ערוצים ישראלים, אז חשבנו שחבל לא להשקיע קצת חזרה בסביבה ובקהילה שאנחנו נמצאים בה. הגולשים עזרו לנו להבין אילו סוגים של תוכן הם היו רוצים לראות".

כרגע, הוא מציין, מוצגים הערוצים בעברית רק עבור מי שנכנס לאתר מדפדפן או מכשיר נייד שמוגדרים לעבוד בעברית, אך בהמשך תאפשר החברה למשתמשים לבחור שפות לערוצים שיוצגו להם במדריך. הגישה לערוצים השונים פתוחה באמצעות החיפוש של החברה, שנכון לרגע זה מלקטת תכנים מטוויטר ובשעות הקרובות תעודכן ותציע חיפוש תכני וידאו ביוטיוב.

סטיבי, שקמה ב-2011 והושקה ב-2012, החלה את דרכה כאפליקציה אינטרנטית שיועדה להציג ברצף את תכני הווידאו ששותפו על ידי חבריו של המשתמש בפייסבוק וטוויטר, כאשר מסביב לחלון הווידאו מוצגים סטטוסים אחרונים של החברים. עם הזמן היא התרחבה והחלה להציע ערוצים המלקטים תכנים ממקורות נבחרים שאינם בהכרח קשורים למשתמש, כמו אמנים וחברות מדיה.

רימון אומר כי החברה עובדת עתה על התרחבות לתחומים ושווקים חדשים. "כנראה נתחיל באירופה, בשיתוף פעולה עם חברות תוכן שונות", שיוכרזו בקרוב. כמו כן, הוא מציין כי החברה אינה פוסלת הפיכה לפלטפורמת גישה לתכני וידאו חינמיים, כאשר הערוצים יתעדכנו באופן אוטומטי בתכני החדשים ביותר ממקורות כמו ערוצי חדשות ואתרי אינטרנט.