סרטוני יומולדת פייסבוק (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
הקץ לברכות המשעממות | צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

יש לכם יום הולדת? מזל טוב! איחולים לבביים מכל חבריכם לפייסבוק כבר ממתינים לכם על הקיר. אבל בקרוב לחוגגי יום ההולדת יחכו לא רק טקסטים מחממי לב ביום החג הפרטי שלהם, אלא גם ברכות בצורת סרטוני וידאו.

בפייסבוק רוצים שתפסיקו להסתפק בלכתוב רק "יום הולדת שמח" לחברים שלכם ורוצים שתשקיעו יותר בברכה, לכן הרשת החברתית תאפשר בקרוב לגולשים לצלם סרטון באורך 15 שניות במסגרתו תוכלו לאחל בעל פה לחבריכם את כל הטוב שבעולם.

איך זה עובד? כאשר לחבר שלכם יש יום הולדת, יופיע באנר מיוחד שיציע לכם ליצור סרטון ברכה. אחרי שתסיימו לצלם את הסרטון תוכלו להוסיף לו מסגרת מקושטת כראות עיניכם ולפרסם אותו על הקיר של החבר. חשוב לציין שהסרטון יופיע בנפרד ממקבץ האיחולים הטקסטואלים.

"רצינו למצוא דרך חדשה באמצעותה חברים קרובים יכולים לפרסם משהו כיפי במהירות האפשרית", אמר הנרי סונג (Henry Soong), מנהל מוצרים קריאייטיביים בפייסבוק. "פוסטים של 'מזל טוב' על הקיר שלי זה נפלא, אבל מה יותר טוב מלראות ולשמוע את החברים שלי מאחלים לי יום הולדת שמח?"

האבולוציה של ברכת יום ההולדת

סרטוני ברכה ליום הולדת הם בהחלט שינוי מרענן להודעות הטקסט. אמנם בתחילת הדרך ברכות טקסטואליות היו אלמנט חשוב שעזר להפוך את פייסבוק לפופולרית כרשת חברתית, אך עם חלוף השנים מאז החל הפיצ'ר לפעול ב-2005 המשמעות של הברכות הללו הלכה והתעמעמה. פייסבוק מנסה לחדש בתחום וב-2013 השיקה את פיצ'ר כרטיסי הברכה שלה. היום, בעזרת סרטוני הברכה תוכלו לדעת מי מחבריכם מוכן להשקיע בברכה שלו עבור היום המיוחד שלכם ומי רוצה רק לצאת ידי חובה.

לפי הסטטיסטיקה של פייסבוק, פיצ'רים שקשורים לברכות ימי הולדת הם להיט גדול. בחודש ינואר בלבד נרשמו על קירות משתמשי פייסבוק שונים כ-100 מיליון ברכות, עליה של 60 אחוז ביחס לאותה תקופה בשנתיים האחרונות.

סביר להניח שאם פיצ'ר סרטוני הברכה ליום הולדת יזכה להצלחה והגולשים יאהבו אותו, הוא יורחב לאירועים משמחים נוספים כמו אירוסין, חתונות ולידות. אמנם לא נאמר שום דבר כזה במפורש, אבל זו בהחלט תחזית אפשרית ואף רצויה. הפיצ׳ר החדש צפוי להתגלגל בהדרגה למשתמשים בימים הקרובים.

הכתבה פורסמה במקור ב-Geektime

לכתבות נוספות באתר:

המוצר הכי מסקרן של LG ב-MWC: הצצה לרובוט-כדור-מצלמה

הסירוב של אפל לעזור ל-FBI? תרגיל שיווקי מבריק