אחרי שנים של ציפיות, ה"דיסלייק" מגיע, אלא שבניגוד לציפיות לכפתור שהוא ההיפך מ"לייק", ניאלץ להסתפק באלטרנטיבות אחרות: פייסבוק תחל ממחר (ו') פיילוט של הרחבה לכפתור הלייק, שמאפשרת לבחור רגשונים (אימוג'י) אחרים להגיב בהם לפוסט ברשת החברתית.

הכפתור החדש ייראה דומה לכפתור הלייק הקיים, אלא שלחיצה ארוכה עליו באפליקציה או השהיית העכבר עליו במחשב תפתח מין סרגל ממנו ניתן לבחור שישה סוגי תגובות אחרים, ובסך הכל שבעה: לייק, לב, צחוק, שמחה, פליאה, עצב וכעס - כפי שניתן לראות כאן משמאל למעלה לפי הסדר באנגלית. כל פוסט יכיל מונים שיציגו כמה קיבל הפוסט מכל אחד מסוגי הרגשונים.

Facebook Reactions (איור:  Photo by Flash90, פייסבוק)
הרגשונים של Facebook Reactions | איור: Photo by Flash90, פייסבוק

מנהל המוצר, אדם מוסרי, אמר לאתר TechCrunch כי ספרד ואירלנד נבחרו לפיילוט משום שלמשתמשים בהן אין לרוב חברים ממדינות אחרות, מה שמאפשר לבחון את הכפתור החדש על קהל בגודל מוגדר לפני שהוא "יזלוג" לכל העולם לבצע בו שיפורים ושינויים אם יידרשו כאלה עוד בטרם יתרגלו אליהם כלל המשתמשים.

מוסרי ציין כי הרחבה לכתפור הלייק נועדה לרצות בעיקר את משתמשי הסמארטפונים, שלעתים קרובות אינם רוצים להקליד תגובה. עד כה, הם נאלצו להסתפק או בלייק או בסטיקר, אך תגובות עם סטיקרים דרשו שלבים רבים מדי עד לשליחת התגובה. כפתור הלייק המורחב יאפשר מגוון בסיסי של תגובות בלחיצה או שתיים.

בחודש שעבר אישר מארק צוקרברג כי פייסבוק עובדת על כפתור "דיסלייק", והדגיש כי הוא לא יהיה בדיוק "דיסלייק", בשל חוסר רצונה של הרשת החברתית להעניק אמצעי לתגובה שלילית קלה על פוסטים. במקום זאת, הוא הבטיח משהוא שיענה על הצורך להביע רגשות שאינם מתאימים לסמל העליז של האגודל המורם, כמו אירועים עצובים.

למי שכבר מצפה לראות את הכפתור באפליקציות הפייסבוק שלו, נציין שהפיילוט צפוי להימשך זמן מה, כך שהוא לא צפוי להגיע לישראל בשבועות הקרובים - ואולי אף למשך מספר חודשים. כמו כן, ציין מוסרי כי הכפתור מיועד כרגע רק לפייסבוק עצמה, ולא לאינסטגרם, מסנג'ר או וואטסאפ.