כמתוכנן, פייסבוק השיקה אמש אפליקציה חדשה ל-iOS בשם Paper, המיועדת למשתמשי הרשת החברתית ולוקחת את פיד החדשות של המשתמשים אל כיוון אחר לגמרי, תוך התמקדמות בתוכן, בנראות ובקלות הקריאה שלו, וכמובן בעיצוב ובחווית המשתמש. ה״סיפורים״, כפי שפייסבוק קוראת לידיעות חדשותיות שמופיעות בניוזפיד של המשתמש נכללות כעת בממשק כרטיסים אופקי ובמסך מלא, בו ניתן לדפדף באמצעות מגע בדרך המזכירה מאוד את Flipboard. באפליקציה החדשה יוכלו המשתמשים לצפות בתכנים המשלבים את העדכונים והסטטוסים מחבריהם יחד עם ידיעות מאתרי תוכן מובילים מהעולם.
וגם:
>> צפו: הפרסומות של ענקיות הטכנולוגיה בסופרבול
>> מתחרה חדשה ל-Snapchat כוללת טוויסט מעניין, הכירו את Secret
התצוגה הראשית באפליקציה מאגדת את הסיפורים מפיד הפייסבוק של המשתמש, כאשר ניתן להתאים את שאר העמודים בהתאם לדרישותיו ותחומי העניין השונים שלו. הסיפורים מאוגדים תחת קטגוריות שונות כגון ספורט, אופנה, אוכל, מדע וכדומה – בעיצוב שמעניק דגש ויזאולי לתמונות, סרטונים וגם לטקסטים ארוכים במיוחד. הבחירה בשם האפליקציה אינה מקרית, שכן אופן השימוש באפליקציה מזכיר מאוד את פעולת הדפדוף בדפי עיתון או מגזין פיזיים, למרות שאלה מוצגים על המסך הסלולרי הקטן. כאמור, הדגש העיקרי כאן הוא על העיצוב והוא בהחלט מוקפד ושונה.
כך תורידו את Paper גם בישראל
זמינות האפליקציה מגיעה ביום חגיגי במיוחד – יום ההולדת העשירי של הרשת החברתית, אך לעת עתה פייסבוק לא ממש חוגגת עם משתמשים שנמצאים מחוץ לארה״ב והחליטה להשיק את Paper רק למשתמשים בעלי אייפון ורק בחנות האמריקאית. עדיין לא ברור מתי, אם בכלל, מתכננת הרשת החברתית להשיק את המוצר לשאר העולם וליתר הפלטפורמות, אך משתמשים ישראלים שרוצים להתנסות לראשונה באפליקציה, יוכלו לעשות זאת על ידי ביצוע הצעדים הבאים, שישנו את מיקום החנות שלהם, המקושרת אל ה-Apple ID לחנות האמריקאית.
1. היכנסו לאפליקציית ה-App Store באייפון שלכם וביחרו בכפתור ה-Featured הממוקם בפינה השמאלית התחתונה של המסך.
2. גללו לתחתית ותגלו כפתור עם מזהה ה-Apple ID שלכם. לחצו עליו. הקלידו את שם המשתמש והסיסמא שלכם ב-App Store.
3. לאחר מכן, תוכלו לראות מספר אפשרויות עבור החשבון שלכם, כולל המדינה והאזור המייצגים את החנות בה אתם נמצאים כרגע. לחצו על הכפתור המתאים ולאחר מכן בחרו ב-Change Country or Region, שם תוכלו לבחור בחנות ה-App Store האמריקאית.
4. הסכימו לתנאים החדשים. הבעיה היחידה שיכולה להיווצר בדרך היא ש-Apple יבקשו מכם להכניס אמצעי תשלום מתאים לאזור בו אתם נמצאים. מכיוון שלצרכים שלנו, Paper היא אפליקציה חינמית, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לבחור ב-None מבין האפשרויות של אמצעי התשלום, ולאחר מכן על כפתור ה-Next.
5. זה הכל! חפשו את אפליקציית Paper שוב ב-App Store או השתמשו בקישור הבא להורדה. בהצלחה!
פייסבוק העתיקה את Paper?
מסתבר, כי למרבה הפלא פייסבוק היא לא החברה היחידה שחשבה על השם Paper לאפליקציה שלה. לחברת FiftyThree יש אפליקציית ציור לאייפד, ידועה למדי, אשר עושה שימוש באותו שם מאז מרץ 2012. כעת, בבלוג פוסט זועם, מנכ״ל החברה Georg Petschnigg מתרעם ואומר כי זו הייתה הפתעה עבורו ועבור החברה לשמוע כי פייסבוק השתמשה באותו שם לאפליקציית החדשות שלה.
Petschnigg סיפר כי הוא יצר קשר עם פייסבוק, ובעוד האחרונה התנצלה, לכאורה על השימוש בשם, הם לא אמרו כי יעשו משהו בקשר לזה, מעבר להתנצלות. ״התנצלות רצינית צריכה להגיע עם תרופה״, סיפר Petschnigg. ב-FiftyThree כמובן היו מעדיפים שפייסבוק תשנה את שם האפליקציה שלה, אך סביר להניח שזה לא יקרה בהתחשב בבאזז שיצרה פייסבוק בשבועות האחרונים סביב Paper ובחשיפה ובקידום שקיבלה הרשת החברתית, עד להשקת האפליקציה באופן רשמי אמש. ״אפליקציה על סיפורים לא צריכה להתחיל את דרכה עם הסיפור של מישהו אחר״, סיפר Petschnigg, ״פייסבוק צריכה להפסיק את השימוש בשם המותג שלנו״. בפייסבוק סירבו להגיב לנושא.