פייסבוק תשנה את הדרך שבה היא מזהה פייק ניוז ודיווחים מטעים. הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה כי תפסיק להציג ליד מה שמזוהה כחדשות שקריות סימון אזהרה אדום, ובמקום זאת תציג מאמרים קשורים.

ההצגה של קישורים למאמרים אחרים באותו נושא תיתן לאנשים את ההקשר של הסיפור, כדי שיבינו איזה חלק במידע שפורסם שגוי. אם מישהו ינסה לשתף אייטם של פייק ניוז, הוא יקבל התראה שמפנה אותו למידע מהימן.

פייסבוק מנסה זה זמן רב להתמודד עם תופעת הפייק ניוז בפלטפורמה שלה. בחודש שעבר היא הצטרפה לטוויטר וגוגל בחקירה בקונגרס, שבה ניסו נציגיהן לענות על שאלות לגבי האופן שבו הפלטפורמות שלהם הפיצו מידע מוטעה במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. פייסבוק השיקה את דגלי האזהרה לפייק ניוז כבר בדצמבר 2016, ובאוגוסט האחרון החלה להוסיף כתבות עם מידע מאומת לחלק של המאמרים הקשורים. לאחרונה הוסיפה פייסבוק גם "מדדי אמון" לפרסומים בפייסבוק.

ואולם סימוני האזהרה של פייסבוק לא השיגו את התוצאה הרצויה. בפוסט שפרסם לאחרונה באתר מדיום כתב ג'ף סמית', מעצב מוצר בפייסבוק, כי דגלי האזהרה קברו מידע חשוב ורלוונטי להפרכת החדשות המטעות, וכי הם הצריכו עבודה של שני בודקי עובדות, מה שבזבז יותר מדי זמן. ב"מאמרים קשורים" מספיקה חוות דעת של בודק עובדות אחד. בנוסף, מחקר שבו השתמשה פייסבוק הראה כי הצגה של דגל אדום לצד פייק ניוז דווקא חיזקה אצל גולשים מסוימים את האמונה במה שנכתב שם, בניגוד למה שסימון האזהרה הזה נועד לעשות.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
ארה"ב: הציבור לא קונה את האייפונים החדשים
מה גרם לערך הביטקוין לצנוח פתאום ב-30%?