הניוזפיד החדש של פייסבוק
"בואו לראות את הניוזפיד החדש". ההזמנה לאירוע

פתחו יומנים: פייסבוק שלחה לעיתונאי טכנולוגיה ברחבי העולם הזמנה למסיבת עיתונאים ובה היא תחשוף את ה”ניוזפיד החדש”. האירוע ייערך ביום חמישי הקרוב, 7 במרץ, במשרדי החברה בקליפורניה.

על ההזמנה שקיבלו העיתונאים ומיהרו כמובן להפיץ ברשת, כתוב “בואו לראות את המראה החדש של הניוזפיד”. כותרת שלכאורה לא משאירה הרבה מקום לדימיון, מהפך של פיד החדשות המוכר. אלא שגם במקרה זה נולדו מיד ספקולציות באשר לשינוי. 

גם אנחנו בפייסבוק  

באתר טקראנץ’ למשל מאמינים ששינוי הניוזפיד יתרחש רק באפליקציית פייסבוק בטלפונים סלולריים ולא יחול על האתר כפי שהוא נראה בדפדפן במחשב. טקראנץ’ אף מזכירים הדלפה שפירסמו בחודש ינואר האחרון, לפיה פייסבוק מתכננת שינוי ענק בפיד החדשות למשתמשי המובייל.

לפי הדיווח אז, השינוי העיקרי שיעבור הפיד במובייל יתרכז בתמונות שפרוסות על כל המסך כשהכיתובים מעליהן ולא בנפרד. עוד דווח אז שהעיצוב החדש לוקח אלמנטים מהמתחרה גוגל+ ופליפבורד.

ההשערה של טקראנץ’ הגיונית מאוד, בטח לאור העובדה שמנכ”לה של פייסבוק, מארק צוקרברג, הכריז לא פעם באופן גלוי שתחום הסלולר הוא החשוב עבור החברה והוא גם הכי חלש שלה כרגע.

בכל מקרה, בין אם מדובר בשינוי כולל של הניוזפיד או רק באפליקציה, אלה בהחלט בשורות מרעישות עבור מיליארד משתמשי הרשת החברתית הזו.