האם בכירה בפייסבוק איימה על עיתונאים, או שהם פשוט לא אהבו מה שהיא חושבת עליהם והוציאו את דבריה מהקשרם? הרשת החברתית מכחישה דיווח לפיו נציגת החברה אמרה במפגש עם אנשי תקשורת כי אם לא ישתפו פעולה עם פייסבוק - הם ייסגרו.

הדוברת היתה קמבל בראון, מנהלת השותפויות בנושאי חדשות, שעבדה בעבר ב-CNN וב-NBC News ונשכרה על ידי פייסבוק כדי לנהל את הקשר בינה לבין כלי תקשורת. לפי דיווח של עיתון The Australian, על פי חמישה מקורות שנכחו בפגישה בת 4 השעות של בראון עם התקשורת האוסטרלית, היא אמרה בין היתר: "למארק צוקרברג לא איכפת מכלי תקשורת, אבל הוא נותן לי מרחב תמרון גדול ומאפשר לי לבצע את השינויים האלה (...) בעוד כמה שנים... אני אחזיק לכם את הידיים עם העסק המת שלכם כמו בהוספיס".

הדברים הכעיסו מאוד את פייסבוק. בתגובה לפרסום מסרה דוברת פייסבוק באוסטרליה וניו-זילנד, אנטוניה סנדה: כי "הקטעים הללו אינם מדויקים והוצאו מהקשרם. אנו מאוכזבים מכך שהניסיון שלנו להשתתף בדיאלוג בונה עם כלי התקשורת הוצגה בדרך שגויה כזו".

בנוסף, בתגובה לביזנס אינסיידר מסרה בראון כי "הציטוטים האלה פשוט לא מדויקים ולא משקפים את הדיון שניהלנו בפגישה. אנו יודעים שיש עוד הרבה מה לעשות, אך מטרתנו בפייסבוק היא לעזור לעיתונות להצליח ולשגשג, גם בפלטפורמה שלנו וגם מחוצה לה. משמעות הדבר היא מיקוד חדש בבניית מודלים עסקיים ברי-קיימא - ועל כך היה הדיון".

כלי התקשורת ברחבי העולם - כולל כאן בישראל - זועמים כבר זמן רב על פייסבוק. הסיבות לכך הן שהרשת החברתית לוקחת לגופי התקשורת מצד אחד את כל תקציבי הפרסום שהושקעו בהם בעבר על ידי חברות מסחריות, ומצד שני כאשר כלי התקשורת עצמם מנסים לפעול בתוך פייסבוק החברה מורידה שוב ושוב את החשיפה שלהם ואז דורשת מהם לשלם כדי שהקוראים ימשיכו לראות את הפוסטים שלהם. כך מפסידה התקשורת פעמיים.

פייסבוק, מצידה, מנהלת מלחמת הסברה של ממש, כדי לשכנע את התקשורת שהחברה לא מחלישה אותה, אלא מהווה עבורה הזדמנות להתחזק. סביר להניח שגם בפגישה הזו ניסתה בראון להסביר למה בלי פייסבוק אנשים פשוט יפסיקו לקרוא חדשות באתרים הגדולים, ואיך שימוש בפייסבוק (בתשלום, כמובן) יעזור לתקשורת לשמור על הקוראים וכך גם על מעט תקציבי הפרסום שעוד מגיעים אליה.