פייסבוק לא עושה חיים קלים למפרסמים בשנה האחרונה. לאחר שפגעה בתפוצת הפוסטים של דפים מסחריים, ובכך ניסתה לאלץ אותם לפרסם את הפוסטים שלהם בתשלום כדי להגיע לתפוצה רחבה, כעת פייסבוק מודיעה כי היא מכניסה לשימוש כלי חדש שעשוי לפגוע במפרסמים - אבל הפעם אולי זה לטובה. לפחות לטובת הצרכנים.

יותר מדי תלונות - ולא תוכלו לפרסם יותר

משתמשים שיקליקו על מודעה בתשלום בפייסבוק ויבצעו רכישה יקבלו אפשרות להשאיר חוות דעת על המוצר וחווית הרכישה. לאחר מכן, פייסבוק תאסוף את המידע בצורה אנונימית, תציג את חוות הדעת הללו לבית העסק בממשק הפרסום ותאפשר לו לתקן את הטעויות. אם בית העסק ייענה לדרישות הללו ויתקן את הבעיות עליהן מצביעים הלקוחות - פייסבוק תאפשר לו להמשיך לפרסם. אם יסרב או יתעלם מהבקשות הללו - פייסבוק תגביל את חשיפת המודעות שלו, ובסופו של דבר אף תפסיק להציגן.

בין הבעיות שעליהן לקוחות יכולים להצביע: זמני משלוח, שקיפות בנוגע למדיניות החזרות ועוד.

המטרה של פייסבוק היא ליצור פלטפורמת פרסום אמינה יותר ולהוציא ממנה את אלו שמנצלים אותה לרעה ומרמים לקוחות, או יוצרים חוויות רכישה מתסכלות ולא מוצלחות. אם לקוח ראה מודעה בפייסבוק, ביצע רכישה והוא איננו מרוצה ממנה - הוא עלול להשליך את התחושות הללו גם על פייסבוק, וזו כמובן תוצאה שפייסבוק רוצה להימנע ממנה. כל אחד יכול לפרסם בפייסבוק תמורת סכומים נמוכים יחסית, אבל פייסבוק לא בהכרח רוצה את כולם.

בראיון ל-Business Insider, מסבירה האחראית על שיווק בפייסבוק כי "כשמשתמשים חווים חוויות שליליות, זה משפיע בצורה שלילית על האמון בכל העסקים האחרים שעושים שימוש בפלטפורמה, וזה רע בשביל פייסבוק... המטרה שלנו היא להעניק חוויות אמינות ורלוונטיות יותר עבור המשתמשים שנחשפים לעסקים באמצעות פייסבוק".

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime

עוד ב-Geektime:
נסיעה לשום מקום: טסלה מפטרת כמעט עשירית מעובדיה
האפליקציה של הליגה הספרדית ריגלה אחר מיליוני משתמשים

פייסבוק התחילה ליישם את המדיניות החדשה ברחבי העולם, וכשהיא תגיע גם אליכם, תוכלו להכנס למתחם המודעות, בו תראו את המודעות האחרונות שהקלקתם עליהן, ותוכלו לדרג אותן ולתת את חוות דעתכם. למרות שהמדיניות החדשה נשמעת הגיונית, חשוב לזכור שלרוב משתמשים משאירים פידבק שלילי כשהם לא מרוצים ולא תמיד משאירים פידבק חיובי כשהם מרוצים, ולכן פייסבוק צריכה למצוא את האיזון העדין כדי לדאוג שלא להרחיק עסקים לגיטימיים שנתקלו בכמה לקוחות לא מרוצים.