אמש נחשף בתוכנית חסכון כי אפליקצית שופרסל מבקשת אישור להשתמש במיקרופון של הטלפון, מה שמאפשר לה פוטנציאלית להאזין לנו.

"בכל נקודת זמן שאתה נמצא בטלפון שלך, יש עשרות גורמים שמאזינים במקביל, הם מאזינים בדרך כלל לא למיקרופון, בגלל שאין הרבה שאנחנו יכולים לחלץ מהסביבה שלך", מסביר דוקטור נמרוד קוזלובסקי, מומחה לאבטחת מידע.

לדבריו, גופים מסחריים שמה שמעניין אותם זה הרגלי הצריכה שלך, מה שמעניין אותם זה איזה תכנים אתה מחפש, מה שמעניין אותם זה אילו פעולות ביצעת כשהגעת לפרסומת, עושות מעקב קבוע אחרי פעולות הגלישה שלך.

האם זה מותר? קוזלובסקי אומר שאנחנו מסכימים לזה בתנאי השימוש, אבל עולה השאלה האם ההסכמה שלנו מודעת, "האם אני ער לפעולות שמתבצעות", הוא אומר.

"רובנו התרגלנו לרעיון שהטלפון הנייד עוקב אחרי הפעילות שלנו ולאחר מכן אנחנו מקבלים הצעות מסחריות מסויימות, כתוצאה מההתנהגות. הפרסום מותאם לנו ולמיקום הגיאוגרפי שלנו". 

"זה נשמע נורא דרמתי האזנה למיקרופון, אבל מה שהוא מנסה למצוא זה כמו שער החניה ששומע את הקידוד של השלט. הוא שומע אות מהטלוויזיה בשביל לשלוח קופון", מסביר קוזלובסקי ואומר ששופרסל הייתה גלויה בעניין הזה ויידעה את המשתמשים. "המיקרופון לא מעניין בדרך כלל, למעט מספר אפליקציות, אבל יש תיעוד של צורת הפעילות שלנו - אם אנחנו במיטה או בהליכה".

משופרסל נמסר בתגובה: "במסגרת השיפורים השוטפים שעושים באפליקציה מעת לעת, הטמענו פיצ׳ר בגרסה האחרונה שמטרתו היחידה הינה לאפשר לאפליקציה לקלוט צליל וקידוד מסוים שמאפשרים לנו לשלוח ללקוח הודעה שיווקית (מבצע/הטבה ספציפית וכד') מותאמת למקום ולזמן".