הודעה המתחזה למייל אבטחה של בזק הופצה היום (חמישי) ללקוחות החברה. עשרות לקוחות התלוננו כי קיבלו הודעה מזויפת שדורשת מהם לעדכן פרטים במטרה לגנוב את פרטיהם האישיים. מדובר בהונאת פישינג המפנה לאתר מזויף.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
ההודעה הובילה לאתר בעל עיצוב דומה לאתר הרשמי של בזק ובינתיים הורד מהרשת. "ניתן לראות בתקופה האחרונה שיפור בנראות של מיילים והודעות פישינג בעברית", אמר אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות של ESET. "הן מבחינת התחביר והן מבחינת העיצוב הגרפי, על מנת לשוות להודעה אמינות. ברגע שנכנסים לקישור מהמייל מופנים לאתר מזויף שנועד לגנוב את פרטי הגישה שלנו".
על מנת להימנע ממקרים אלה מומלץ להיכנס לאתר החברה בנפרד ולא להיכנס דרך לינק שמופיע בהודעה ולבדוק האם באמת יש בקשה לעדכן פרטים.
בהונאות פישינג ההאקרים מנסים לרוב להלחיץ את המשתמשים ולגרום להם להיכנס לקישור. תמיד כדאי לוודא באתר או בשירות הלקוחות שאכן יש צורך בעדכון הפרטים ולוודא שהעדכון נעשה באתרים הרשמיים של החברה.
מי שעדכן את הפרטים באתר המזויף צריך להחליף סיסמה באופן מיידי ולוודא שלא נעשו חיובים בכרטיס האשראי. אם נעשו פעולות חריגות יש לבטלן ולשקול להחליף כרטיס.
מבזק נמסר כי "מדובר במייל 'פישינג' חיצוני מגורם שאינו קשור לבזק בשום צורה שהיא. עם היוודע המקרה, פעלה בזק באופן מיידי להורדת האתר המתחזה מהאוויר ועירבה באופן יזום גם את הגופים המקצועיים והלאומיים האמונים על הנושא".
ליצירת קשר עם הכתב: matanh@ch2news.co.il