פעילי טרור מצאו לעצמם דרך חדשה ומקורית במיוחד לתקשר ולתאם תקיפות, כך חושדת משטרת בלגיה לאחר שפשטה בבריסל על בתי כמה חשודים במעורבות בפיגוע הענק בפריז בסוף השבוע ומצאה לפחות קונסולת משחקים אחת.
זמן קצר לפני המתקפה בבירת צרפת דיבר שר החוץ הבלגי, יאן יאמבון, בדיון שאורגן על ידי העיתון "פוליטיקו", והביע דאגה מכך שבלגיה נמצאת במקום הראשון בין מדינות אירופה במספר הלוחמים שיצאו ממנה לדאע"ש ביחס לגודל האוכלוסייה (40 לכל מיליון תושבים, כאשר במקום השני דנמרק עם 27 למיליון תושבים). אחת הטענות שלו היתה כי קשה מאוד לזהות תומכי טרור ומפגעים פוטנציאליים, מאחר והם משתמשים בקונסולת המשחקים הנפוצה של סוני. "פלייסטיישן 4 קשה לניטור אפילו יותר מוואטסאפ", הוא אמר.
הדרכים בהן יכולים טרוריסטים לתקשר באמצעות קונסולת המשחקים מגוונות למדי: הקונסולה כוללת מעין רשת חברתית בשם PlayStation Network, או בקיצור PSN, בה חברים כ-65 מיליון משתמשים פעילים והיא מאפשרת לצ'וטט בטקסט, קול ווידאו. כמו כן, ישנם שירותי תקשורת פנימיים של משחקים, כמו מערכות הקשר במשחקי פעולה מרובי-משתתפים שמיועדות לתאם את הפעילות במשחק, אך יכולות גם לשמש להעברת מסרים אחרים.
אך זה לא הכל: בתוך משחקי הקונסולה השונים קיימים מנגנונים עקיפים דרכם יכולים שחקנים להעביר מסרים באופן יצירתי וכמעט בלתי ניתן למעקב. כך, למשל, במשחק Super Mario Maker ניתן ליצור מטבעות עם מסרים אישיים, ובמשחקי פעולה ניתן לכתוב על קירות באמצעות גרפיטי, סכין או חורי כדורים שמוצגים רק לשחקנים המשתתפים יחד באותו משחק.
כאשר יצאו הקונסולות המודרניות - פלייסטיין 4 ואקס-בוקס 1 - לשוק, חששו רבים מכך שהן יפגעו בפרטיות המשתמשים, בשל החיבור הכמעט תמידי לרשת, המנגנונים שמקליטים את המשחק במטרה לשתף אותו ברשת והעובדה שסכונויות מודיעין ואכיפה מנסות כל הזמן לחדור לרשתות המשחק. מסמכי סנודן שהודלפו ב-2013 חשפו כי ה-CIA העסיק סוכנים בתוך משחק הרשת הפופולארי World of Warcraft, כדי לנסות לזהות בו פגישות וירטואליות של טרוריסטים.
עדכון, 17.11 14:00: כתב פורבס שדיווח לראשונה על הסיפור, פול טסי, הודה אתמול (ב') בשיחה עם אתר Kutaku כי אין כל קשר בין מתקפת הטרור בפריז לבין פלייסטיישן 4. טסי הסביר כי שמע את דבריו של ימבון, שנאמרו 3 ימים לפני הפיגועים, רק לאחריהם, והבין מהם כאילו השר מדבר על הפיגוע הספציפי ולא על טרור באופן כללי.