בעולם הגיימינג העמוס לעייפה,משחק היריות פורטנייט הוא המלך הבלתי מעורער עם הכנסות שחצו את מיליארד הדולר ובאזז תקשורתי שמשתווה רק לפרק חדש של משחקי הכס. בזמן שהמבוגרים בקהל (או סתם אנשים שיש להם אנטי לגיימינג) שמעו עליו רק דרך הריקוד המוזר הזה עם הידיים שהילדים לא מפסיקים לעשות, עבור עשרות אלפי ישראלים פורטנייט הוא כמעט דרך חיים.

שי, הוא צעיר ישראלי שעומד מאחורי עמוד היוטיוב הפופולרי מר שיבולת, הצליח להפוך את התחביב שלו למקצוע רווחי למדי. מר שיבולת הצליח תוך פחות מחודשיים ובצורה כמעט אורגנית לגמרי להגיע למספר מרשים של 17 אלף מנויים (סאבים) וכמה סרטונים שחצו את רף מאה אלף הצפיות.

״התחלתי עם הקונספט הזה לפני כחודשיים״, הוא מספר בשיחה עם NEXTER. ״כבר הרבה זמן היה לי רעיון לעשות ערוץ יוטיוב כי בצבא עסקתי בטכנולוגיה והרבה מאוד מהטכנולוגיה שעסקתי בה היא טכנולוגיה שיש עליה רק סיכומים באנגלית שהייתי צריך לתרגם לעברית. ככה זה צבא - מעדיף עברית. בכל פעם שהייתי מסכם בעברית הייתי מקבל פידבקים שהסיכומים מאוד מוצלחים ואמרתי ׳יאללה, בוא נשלב את התכונה הזאת מהצבא וננסה לעשות משהו בקהילת הגיימינג הישראלית׳״.

איך מעבירים את הרעיון הנחמד הזה למציאות?

״זה ממש פשוט. פתחתי ערוץ, ביקשתי ממעצבת גרפית שאני מכיר שתעצב לי את הלוגו לו היה לי רעיון כללי. משם המשכתי וקניתי קצת פרסומות בגוגל, שזאת דרך שאני ממליץ עליה כי היא מאוד עזרה לי לגדול. לפחות בהתחלה. השתמשתי במילות חיפוש כמו פורטנייט, גיימינג, מדריכים, דברים כאלה״.

ומניין מביאים צופים לערוץ? בחיפוש מהיר יש עשרות ערוצים בעברית שמתעסקים רק בפורטנייט.

״האמת? זה היה החלק הכי קל. כתבתי הרבה פוסטים בפורומים, חיפשתי הרבה פורומים של גיימינג בכללי וגם פורומים מיוחד של פורטנייט ופשוט התחלתי לספר לאנשים על הערוץ עד שזה עבר מפה לאוזן״.

בשונה ממה שאני מכיר בערוצים אחרים אתה כמעט ולא מראה את עצמך משחק. הסרטון הכי פופולרי שלך הוא בכלל תקציר העונות של פורטנייט. אתה בכלל נהנה לשחק בו?

״אני שחקן די חדש בפורטנייט. התחלתי לשחק רק בתחילת השנה הנוכחית אבל החיבור היה מיידי. מבחינת הערוץ, אני אישית פחות מתחבר לערוצים שמציגים אנשים משחקים למרות שאני מאוד מעריך אותם ורואה שהם עושים עבודה מדהימה. אני מנסה שהצופים שלי יצאו עם קצת יותר ידע ממה שהם נכנסו לסרטון, זאת לפחות הנקודה שאני מנסה תמיד לגעת בה״.

הסרטון הכי פופולרי בעמוד של מר שיבולת, מתקרב בימים אלה למאה וחמישים אלף צפיות, כמות שלא הייתה מביישת קליפ חדש של נועה קירל. ״זה סרטון שיצא לי מאוד נחמד״, מצטנע שי. ״עבדתי עליו יותר מעשרים שעות בשביל שמונה דקות, אני מסכם בו שש עונות של משחק שהתרחשו במשך שנה וקצת. איך מסכמים את זה לתוך 8 דקות? התחלתי בכתיבת תסריט, לאחר מכן הבאתי קליפים מכל העונות ובסוף התחלתי לערוך. אני חושב שהתוצאה יצאה משהו שגם מי שלא משחק פורטנייט יכול ליהנות ממנה״.

מה לדעתך הופך את פורטנייט לכזאת הצלחה?

״אישית אני מאוד מעריך את חברת EPIC שעומדת מאחורי המשחק. אני חושב שרוב האנשים נישארים בו בזכות השינויים שהם מקפידים לעשות במשחק. הם לוקחים שבלונה מצליחה, שחברות אחרות לא היו נוגעות בה ומחליטים לעשות שינויים אמיצים. לא כל חברה הייתה עושה את זה. דבר נוסף הוא שמדובר במשחק עם סיפור לא כתוב, אתה מבין את העלילה רק דרך המשחקיות וזה אלמנט שמאוד מושך את השחקנים להישאר בו עוד ועוד״.

שי, שעובד בימים רגילים בחברת הייטק, לא מסתמך על הפיכת מר שיבולת למקור ההכנסה העיקרי שלו ויודע שכמו כל טרנד גם הפורטנייט יחזור בסופו של דבר למימדים שפויים יותר. ״אני מסתכל על זה בתור תחביב״, הוא אומר. ״בימים רגילים אני נהנה ליצור דברים כלליים על גיימינג אז כאשר טירוף הפורטנייט יחלוף אני אמצא משהו אחר. אין לי ספק שהוא יחלוף כמו שכל משחק אחר חולף״.