כתבי תחבורה וטכנולוגיה מבטיחים לכם שהילדים שנולדו בשנים האחרונות וברגעים אלה נוסעים בגן על הבינבה, לא יוציאו רשיון נהיגה ולא יקנו רכב כשיהיו גדולים. כולנו ניסע בעולם נטל פקקים תוך דקות מקום למקום, במכוניות שינהגו את עצמן ברחבי הכבישים. מתי ההבטחה הזאת שחוזרת על עצמה תהפוך למציאות? ובעיקר בישראל שבה משרד התחבורה לוקח את הזמן אפילו עם שירות בסיסי של הסעות שיתופיות?

"ישראל מדינה מאוד מתקדמת כשמדובר באימוץ טכנולוגיות, יותר מארצות הברית", אומר פרפוסור אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי ומנכ"ל החברה. מובילאיי נמכרה בשנה שעברה לאינטל ב-15 מיליארד דולר, ומפתחת מערכות עזר לנהיגה (המסך הקטן שמצפצף אם אתם סוטים מהנתיב או מתקרבים לרכב שלפניכם), וכן מערכות לרכב אוטונומי מלא - כזה שבמקום לצפצף פשוט מתרחק מהמכשול.

"ישראל רוצה להיות המרכז של כלי רכב אוטונומיים, לא רק בפיתוח אלא באימוץ הטכנולוגיה. אנחנו כרגע ממפים את כל ירושלים כי מיפוי הוא תנאי הכרחי להסיע מכוניות ברחבי ירושלים", אמר שעשוע וציין כי החברה בשיחות עם הרגוטלור הישראלי בשביל לקדם את התחום בישראל.

זה לא מסוכן? "בארצות הברית יש בשנה 40,000 הרוגים בתאונות דרכים, אם נחליףאת כל הנהגים האנושיים ברובוטים והם יהרגו 40,000 איש זה לא יעבוד", אומר שעשוע "ההבנה צריכה להיות שצריכים להיות פי 1,000 יותר טוב. מ-40,000 נרד ל-40. וזה ניתן לעשות".

באירוע של חברת האם אינטל, שעשוע הציג על הבמה את אחד הרכבים האוטונומיים הראשונים בצי שלהם, שכולל מגוון מצלמות וחיישנים ומאפשר נהיגה אוטונומית מלאה - כלומר בלי שהנג יצטרך לעשות דבר. המכוניות ייוצרו עוד השנה על ידי BMW, ניסאן ופולקסווגן.