אין תמונה
התרמוסטט החכם של Nest

Nest, חברת אביזרים חכמים לבית שבבעלות גוגל, רכשה בסוף השבוע את יצרנית מצלמות האבטחה החכמות Dropcam. הרכישה תתבצע תמורת סכום של 555 מיליון דולר במזומן, ובעקבותיה יתחיל תהליך של איחוד שירותיהן של שתי החברות. כדי להרגיע את החשש שמא הרכישה היא יוזמה של גוגל, שרוצה לרגל אחרי המשתמשים בביתם ולהציג להם פרסומות בכל מקום בו הם נמצאים, הבהירה נסט כי לחברת האם  לא יימסר כל מידע שיתקבל מהשימוש במצלמות אלא באישור המשתמשים.

נסט הוקמה ב-2012 על ידי טוני פדל, מעצב האייפוד, ומאט רוג'רס - אף הוא עובד אפל לשעבר. היא החלה את דרכה כיצרנית טרמוסטט חכם הנשלט שיודע מתי המשתמש נמצא בבית, כדי לדעת האם להפעיל או לכבות את המזגן. נסט השיקה גם גלאי עשן חכם, אותו נאלצה להחזיר למפעל לאחר שהתגלתה בו פרצה שהיוותה סיכון בטיחותי.

דרופקאם, הפועלת מזה כחמש שנים, מייצרת מצלמות אבטחה המחוברות לרשת וניתנות לצפייה ושליטה מרחוק בזמן אמת. נוסף למצלמות עצמן, הקימה החברה שירות אחסון מבוסס רשת, בו ניתן לשמור כמות גדולה של הווידאו המוקלט על ידי המצלמות שלה לצרכי צפייה חוזרת.

לפי הבלוגים של שתי החברות, בשלב הראשון תמשיך פעילות מכירת מצלמות האבטחה ושירות הרשת הנלווה שלהן כסדרה, ובהמשך תשולב בתוך המותג נסט. לא ברור עדיין כיצד מתכננת החברה שבבעלות גוגל לאחד בין המכשירים החכמים שלה למצלמות החכמות ושירות האחסון שלהן, אך ברור כי המטרה היא פלטפורמה מאוחדת לכל שירותי הבית החכם, שתאפשר למשתמשים לשלוט על מכשירים בבית דרך הרשת והסמארטפון ולבית להתאים את עצמו להעדפותיהם של המשתמשים.

כאמור, נסט טרחה אף להדגיש כי הרכישה בוצעה בלי קשר לגוגל, שרכשה אותה לפני כארבעה חודשים תמורת 3.2 מיליארד דולר. "כמו מידע הלקוחות שלנו, דרופקאם תיכנס תחת מדיניות הפרטיות של נסט, המסבירה כי המידע לא יימסר לגורם כלשהוא - כולל גוגל - ללא רשות מהלקוח. ל-Nest מודל עסקי מבוסס תשלום (מהלקוחות) ופרסומות אינן חלק מהאסטרטגיה שלנו". בכך היא הכחישה דיווחים לפיהם גוגל רכשה אותה כדי לאסוף מידע על הרגלי המשתמשים ולהציג להם פרסומות על המכשירים החכמים בבית.