זוכרים את גאוזי? כתבנו על החברה הישראלית הזו לפני כשנתיים, ובשנה שעברה כבר ראינו את הטכנולוגיה שלה בפעולה בתערוכת רכב בגרמניה ובמלון שינקין בתל אביב – ועכשיו מבטיח לנו המייסד והמנכ"ל, אייל פסו, שבשנה הבאה נתחיל לראות אותה גם במכוניות שמסתובבות בעולם האמתי.

הטכנולוגיה של גאוזי היא חומר כימי שמשולב בחלונות ומאפשר לשלוט על השקיפות (או במלים אחרות: מעבר האור) שלהם. זה יכול לשמש כדי להפוך חלונות משקופים לאטומים - אבל הדבר הכי מדהים הוא שבעזרת מקרן לייזר אפשר להפוך כך כל חלון למסך.

אז אחרי שנים של הבטחות, אומר פסו שעתה מתבצעים ברחבי העולם ניסויים של שילוב הטכנולוגיה ברכבים מסחריים, וב-2019 הם יתחילו להופיע בעיקר ברכבים השייכים לחברות שיתוף רכב ושירותים דומים, ויציגו פרסומות תמורת תשלום כדי להכניס לחברות עוד כסף מהרכבים האלה.

עמותת "אור ירוק" לא אוהבת את הרעיון, ומסרה לנו ש"מסכי הפרסום הניידים והזוהרים הללו עלולים להגדיל באופן משמעותי את הסיכון להיסח הדעת של הנהג – דבר העלול להוביל לתאונה. כל אישור שימוש בשלט כזה עלול להגדיל משמעותית את הסיכון לתאונת דרכים".

אבל פסו מרגיע ואומר כי סביר להניח שבפועל הפרסומות יהיו רק בזמן חניה, ולא בזמן נסיעה.