ענקית השבבים אינטל (45.4 -0.63%) הודיעה הערב (ב') כי תשיק בתל אביב תוכנית ניסוי לשירות היסעים ללא נהג, בשיתוף עם חברת הרכב פולקסווגן ויבואניתה הישראלית צ'מפיון מוטורס. לדברי אינטל, כלי הרכב יחלו לנסוע ברחבי המטרופולין כבר בתחילת השנה הבאה, ויהיו חשמליים לחלוטין. החברה מקווה להשיק שירות מסחרי מלא בעיר בשנת 2022. החברות מעוניינות להגדיל, בשלבים, את צי המכוניות - מכמה עשרות לכדי מאות כלי רכב.

השירות יחל לפעול בכפוף לממשלת ישראל, שאישרה את הצעת החברות היום בוועידת התחבורה החכמה השנתית, שנערכה בתל אביב. הממשלה הסכימה לשתף פעולה בשלוש חזיתות: ראשית, המדינה תעניק תמיכה משפטית ורגולטורית. שנית, הסכימה הממשלה להעניק מידע בדבר תשתיות התחבורה והתנועה בכבישים. שלישית, תעניק המדינה גישה לתשתיות הנחוצות. מדובר בשירות ההיסעים האוטונומי הראשון שיושק בישראל, אך נכתב כי תנאים אלה יהיו תקפים גם כלפי כל שירות מתחרה שיעלה על כבישי ישראל.

"לכבוד הוא לנו להשיק את שיתוף הפעולה עם חברת רכב מובילה, שנועד להעניק שירות היסעים מהפכני", אמר הפרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד מובילאיי, שנרכשה במארס 2017 על ידי אינטל תמורת 15 מיליארד דולר. "השירות שלנו נועד להתאים עצמו לצרכי התחבורה העירונית של המאה ה-21, ולצמצם את ההשלכות החברתיות - פקקי תנועה, זיהום אוויר וסכנות בטיחות".

פורסם ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker

בריטניה שוקלת להטיל מס של 2% על ההכנסות של ענקיות הטכנולוגיה במדינה
סטארטאפ לטווח ארוך: קרן ההשקעות אייט רואדס מחפשת יזמים לריצת מרתון

בכך תצטרף תל אביב לשאר מטרופולינים ברחבי העולם המשמשים בימים אלה מעבדות ניסוי לכלי רכב אוטונומיים: ויימו (Waymo) מבית גוגל ואובר כבר השיקו ברחבי פניקס, אריזונה שירותי מוניות אוטונומיים מתחרים, בעוד שדרייב AI עורכת תכנית ניסוי משלה באזור פריסקו, טקסס. בחודש יוני, העניקה מדינת קליפורניה אור ירוק לחברות נהיגה אוטונומית להעלות נוסעים בכל שטחה.