עוד פחות משבעה חודשים זה יקרה: החללית הישראלית הראשונה תנחת על הירח ותביא לנו גאווה לאומית ושלום עולמי. טוב, אולי לא שלום עולמי, אבל לפחות קצת תמונות יפות. ואגב יפות - למה החללית שלנו נראית כמו משהו שילד בנה מנייר אלומיניום ביום חופש משעמם במיוחד?
יואב לנדסמן, המהנדס הראשי של SpaceIL, מסביר: "אנחנו רגילים לראות בסרטים הוליוודיים חלליות כמו בסטאר-טרק, שהן חלקות ויפות ויש להן צורות שמזכירות בעלי חיים או כל מיני דברים שכיף לנו בעין לראות אותם. אבל במציאות דברים הם שונים. הטילים של SpaceX או של Blue Origin, שנראים בצורה שלוחה ומגניבה, זה דברים שהם מאוד יפים - אבל הם גם נדרשים מסיבות של אווירודינמיקה. הם עובדים דרך האוויר. ברגע שהם מגיעים לחלל - אין שום צורך בזה. ויותר גרוע - ברגע שאנחנו נמצאים בחלל, כל גרם משמעותי. אנחנו לא יכולים שהחללית שלנו תהיה כבדה סתם בגלל שרצינו שהיא תהיה מאוד יפה - ולכן, אם אנחנו רוצים חללית שתהיה עטופה בשמיכות תרמיות בשביל להגן מפני הטמפרטורות של החלל, להגן מפני קרינה, שתוכל לספוג את המכה במגע עם הירח, שתוכל לנחות עם המנועים הנכונים - אנחנו צריכים חללית שתהיה סופר פונקציונלית. רק ככה אפשר לעשות את העבודה הזו - גם אם זה אומר לוותר על האסתטיות".
ובזמן שאנחנו מחכים לעיניים משלנו על הירח, יש מי שמציע לשלוח אותנו בעצמנו בכיוון: שלוש חברות עובדות כבר מספר שנים על דרכים לשגר בני אדם לביקורים בחלל, במקום עוד חופשה במלכודות התיירים של אירופה.
החברה הראשונה היא SpaceX של אילון מאסק (מייסד פייפאל וטסלה), שהכריזה לפני שנה כי עד סוף 2018 תשגר שני תיירים ראשונים למסע סביב הירח. בינתיים התוכניות השתבשו קצת ונראה שהן יידחו לשנה הבאה (לפחות).
החברה השנייה היא Virgin Galactic של ריצ'ארד ברנסון, הבעלים של קונצרן החברות באותו שם. הוא מסתפק בלהביא תיירים אל מעבר לאטמוספירה של כדור הארץ, וכבר הודיע שהמחיר לכרטיס יהיה 250,000 דולר.
החברה השלישית היא Blue Origin של ג'ף בזוס, מייסד אמזון, שכבר ביצע מספר ניסויים בטיל שבראשו קפסולה עם מקום ל-6 נוסעים, שכל אחד מהם יושב על כיסא נוח מוטה אחורה מול מסך מחשב גדול. כשמגיעים לקצה האטמוספירה - חגורות הבטיחות משתחררות והתיירים יכולים לרחף מהכיסאות אל חלל הקפסולה במשך 4 דקות, ולהשקיף על כדור הארץ מהחלונות הכי גדולים שנבנו אי פעם בכלי רכב שמגיע לחלל. מחיר התענוג, לפי הדלפה טרייה, יהיה 200-300 אלף דולר.