78% מהאנשים מפחדים לנסוע במכונית שנוהגת בעצמה - כך עולה ממחקר שנערך בינואר האחרון על ידי "איגוד המכוניות האמריקאי". האיגוד ביצע סקר בקרב יותר מ-1,000 אזרחי ארה"ב, וגילה גם כי 54% מהנהגים ירגישו פחות בטוחים לנהוג אם יידעו שהם חולקים את הכביש עם מכוניות אוטונומיות. למרות זאת, 59% רוצים טכנולוגיות אוטונומיות ברכב הבא שלהם.
התוצאות האלו גרמו לאינטל - שלמי ששכח, רכשה לאחרונה את מובילאיי הישראלית ומנסה להשתלט על תחום הרכב האוטונומי - להחליט לבדוק מה בדיוק מפחיד אנשים ברכבים כאלה. ביום חמישי בערב פרסמה החברה כי גייסה 10 נסיינים שהסכימו לנסוע ברכב אוטונומי במסלול סגור, ולהתראיין לפני, במהלך ואחרי הנסיעה.
לפי החברה, הנקודה החשובה ביותר שעלתה מהניסוי היתה שהנסיעה ברכב האוטונומי הפחיתה משמעותית את החשש של הנסיינים מנסיעה ברכבים כאלה - מה שמצביע על כך שהפחד מרכב אוטונומי מגיע בעיקר מחוסר ניסיון.
המתנדבים אמרו לאנשי החברה כי מצד אחד הם הוטרדו מאי היכולת לתקשר עם נהג אנושי, אך מצד שני חשבו שהמידע שהרכב העניק להם - בדיבור ובעזרת הצגת הסברים על פעילותו על מסך גדול - היה יותר מדי, ואפשר היה להסתפק בפחות תקשורת בין הנוסע למכנוית.
נקודה מעניינת אחרת היתה שההגה והדוושות הנעים לבד, ללא אדם (או אפילו רובוט) הנוגע בהם, הלחיצו את האנשים. דווקא אם היו ההגה והדוושות "נעלמים" לחלוטין, הם היו מרגישים שהעובדה שאין נהג "הגיונית" יותר.
הנסיינים גם הביעו את דעותיהם לגבי היתרונות והחסרונות של רכב אוטונומי. כך, לדוגמה, הורים שמחו על האפשרות לשלוח ילדים לנסיעה לבד (לא צריך להסיע אותם לבית ספר או להסתכן בשליחתם עם נהגים זרים), אנשים המכורים לעבודה הביעו שביעות רצון מהאפשרות להתעסק בענייניהם במקום לנהוג, ואילו בעלי מודעות לקשיים שחווים בעלי מוגבלויות ציינו שעבורם רכב אוטונומי הוא חיסרון, מפני שבדרך כלל נהגים אנושיים מסייעים לבעלי מוגבלויות לעלות אל הרכב ולרדת ממנו - מה שרכב בלי נהג לא יכול לעשות.