תערוכת הטכנולוגיה CES ASIA עוד לא משקפת את הגודל הסיני, אבל כן את הרעב של הסינים לקידמה, טכנולוגיה וחדשנות. 375 חברות רב לאומיות משתתפות השבוע בתערוכה שמתקיימת בשנגחאי. אין כאן את המאסה העצומה של החברות והמוצרים המוכרת מהגירסה הלאס-וגאסית של התערוכה, שמתקיימת כל שנה בינואר.

אבל לא מעט חברות הקפידו להראות כאן נוכחות משמעותית, ואחרות מנצלות את ההזדמנות כדי לנסות ולספק מענה לפוטנציאל הצריכה האסיאתי בכלל והסיני בפרט. "השוק האסיאתי גדל במהירות הגדולה ביותר בעולם, והוא מובל על ידי סין", אמר גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל ארגון CTA שעומד מאחורי התערוכה.

כל הטרנדים המובילים קיבלו כאן נוכחות - הבית החכם (IoT), כלי רכב אוטונומיים, מציאות מדומה ועוד. אבל לא קשה להבחין שלצד הרעב של הסינים לטכנולוגיות חדשות מהעולם, חדשנות עדיין איננה הצד החזק של התעשייה המקומית. נציגים של חברות גדולות כמו אמזון הסתובבו אמנם בתערוכה בניסיון לצוד חידושים, אבל לא הוכו בתדהמה למראה התצוגות. במובן הזה, התעשייה הישראלית חזקה בהרבה מזו הסינית. ובכל זאת, כשהסתובבנו עם המצלמה, לא התקשנו לאתר כמה הפתעות שתפסו את עינינו, כמו רחפנים מפתיעים, משחקי מציאות מדומה מוצלחים, עט תלת מימדי וכמובן - רובוט שסוף סוף מכין קפה כמו שצריך.