16% מהישראלים צופים בטלוויזיה מבלי להדליק אותה וצורכים תוכן טלוויזיוני דרך אתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה; 36% צופים בתכני טלוויזיה בעיקר דרך אתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה ואתרי צפייה ישירה; 42% מהישראלים צופים מדי יום מעל לשעתיים בתכני וידאו באינטרנט; 72% מהישראלים הצורכים תוכן וידיאו באופן יומי בוחרים לעשות את זה באתרי התוכן המקומיים, לצד 71% ביוטיוב.

נתונים מעניינים גם בקרב בני הנוער: 46% מבני הנוער צופים בתכני וידאו באתרי תוכן ישראלים מדי יום ; 58% מבני הנוער בוחרים לצפות בתכני טלוויזיה וסרטים; רק 13% מסך הצפייה הכוללת של בני הנוער מתמקדת בצריכת חדשות.

גל תורג'מן, מנכל ארטימדיה:"הציבור הישראלי לא מוותר על צריכת תוכן איכותי מאתרי תוכן ישראלים מגוונים, בכל מקום ובכל זמן."

חברת ארטימדיה פירסמה את דו"ח הטלוויזיה והוידאו הראשון בישראל. מדובר בדו"ח ייחודי החושף לראשונה את הרגלי ומאפייני הצפייה בתכני וידאו באינטרנט ובטלוויזיה. המחקר נערך בשיתוף מכון המחקר "רושינק מחקרים אסטרטגיים", באמצעות מדגם ארצי ומייצג של 1,000 ראיונות אינטרנטיים למרואיינים הנעים בין הגילאים 13-65, במהלך חודש ינואר 2019.

עיקרי ממצאי המחקר בנוגע למאפייני צריכת תכני וידאו באינטרנט


מנתוני הדו"ח עולה כי 42% מהישראלים צופים מדי יום מעל לשעתיים בתכני וידאו באינטרנט. 60% מהישראלים בטווח הגילאים 18-24 העריכו כי הם צופים בתכני וידאו באינטרנט מעל לשעתיים ביום. נתון דומה עלה גם בקרב ני נוער הנעים בטווח הגילאים 13-17 (51%). כ-71% מהישראלים בוחרים לצרוך את תכני הוידאו האינטרנטיים באמצעות הטלפונים הניידים. 67% בוחרים לצרוך את התוכן דרך המחשב, ורק 14% מהנשאלים ציינו כי הם צורכים תכני וידאו אינטרנטיים על-ידי הטאבלט.

המקומות הפופולריים לצפייה: הסלון, חדר השינה והשירותים 63% מהישראלים בוחרים לצפות בתכני וידיאו בסלון, בעוד 60% צופים בחדר השינה. מעל לרבע מהצופים צורכים תכני וידאו בעודם בשירותים, וכ-7% צופים במהלך שהותם ברכב.

ספקי התוכן החזקים ביותר בקרב הישראלים- אתרי תוכן ישראליים  72% מהצרכנים הישראלים, הצורכים תוכן באופן יומיומי בוחרים לצרוך תוכן וידאו מאתרי תוכן ישראלים. לצד אתרי התוכן הישראליים, הרשת החברתית המובילה בצריכת תוכן וידאו בקרב הקהל הישראלי היא יוטיוב (71%). רק 47% מהצופים צורכים תכני וידאו באמצעות הפייסבוק. נתון נוסף מעיד על כך ש-74% מהסקטור המהווה כוח הקנייה העיקרי בישראל (גילאי 25-54) בוחר לצרוך תכני וידאו באתרי תוכן ישראלים (מאקו, רשת, החדשות 12, החדשות 13, וואלה, ONE, ספורט 5, גלובס, HOT, ישראל היום ועוד).

גם בני הנוער לא מוותרים על צריכת חדשות באינטרנט: 46% מבני הנוער צופים בתכני וידאו באתרי תוכן ישראלים מדי יום, כאשר מעל למחציתם בוחרים לצפות בתכני טלוויזיה וסרטים (58%). 13% מסך הצפייה הכוללת של בני הנוער מתמקדת בצריכת חדשות.

עיקרי ממצאי המחקר בנוגע למאפייני צריכת תכני טלוויזיה

על אף העלייה בצריכת תכני וידאו באינטרנט, הצופה הישראלי לא מוותר על הטלוויזיה 74% מהישראלים צופים בתכני טלוויזיה יותר משעתיים ביום, וכ-19% מהישראלים צופים בתכני טלוויזיה מעל לארבע שעות ביום. בקרב בני נוער עולה כי 51% מבני הנוער צופים בתכני טלוויזיה יותר מ-3 שעות ביום. יותר ויותר ישראלים צופים בטלוויזיה מבלי להדליק אותה- 16% מהישראלים צופים בתוכן טלוויזיוני דרך אתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה (קשת, רשת).

על אף שמדובר בתכני טלוויזיה, הטלפונים הניידים והמחשבים הפכו לאמצעים לגיטימיים לצפייה בהם, כאשר בחתך מכשירים, עולה כי 70% מהצופים צורכים תכני טלוויזיה דרך הטלפונים הניידים, ו-67% צורכים תכני טלוויזיה במחשב. עם זאת, 81% מהנשאלים צופים בתכני טלוויזיה דרך הטלוויזיה. בקרב בני נוער, צריכת תכני הטלוויזיה נעשית באופן זהה דרך הטלוויזיה והנייד (82%). לצד זאת, בקרב כלל האוכלוסייה עולה כי יש שימוש במספר מסכים לטובת צפייה בתכני טלוויזיה.

הצרכנים הישראלים לא מסתפקים בספק תוכן אחד

מעל לרבע מהצרכנים משלבים את נטפליקס עם ספקיות תוכן אחרות, ואילו רק 4% מהמשתמשים נטפליקס משמשת כספק תוכן בלעדי.

36% מהישראלים צופים בתכני טלוויזיה דרך אתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה ואתרי צפייה ישירה. בנוסף, 15% מהישראלים צופים בתכני טלוויזיה באמצעות כבל המחבר בין המחשב לטלוויזיה. יותר מכך- שליש מצופי הטלוויזיה הביעו נכונות להתנתק מספק הטלוויזיה ולעבור לצפייה בטלוויזיה דרך האינטרנט.

הצרכן הישראלי רוצה גמישות, תוכן מגוון, בחינם וללא פרסומות

הסיבות המרכזיות להעדפת הצפייה של תכני טלוויזיה באינטרנט על-פני צפייה בטלוויזיה באותם תכנים בזמנים אמת מחולקות ל-5 סיבות מרכזיות. 75% מהנשאלים קובעים כי הימצאות התכנים באינטרנט מאפשרים גמישות הנוגעת לזמן הצפייה. 48% מהנשאלים טוענים כי הסיבה המרכזית היא סיבה כלכלית, שכן מרביתם ניתנים בחינם. 47% מעלים את סוגיית הפרסומות כגורם מכריע, שכן על מרביתן ניתן לדלג בזמן צפייה בתכנים באינטרנט. 44% מעלים את סוגיית הגמישות והיכולת לצפות בתוכן מכל מקום ובכל זמן. נתון זהה עולה בהקשר של מבחר התכנים שמציע האינטרנט.

ארטימדיה היא החברה המפעילה רשת פרוגרמטית לפרסום בוידאו באתרי התוכן המובילים בישראל, ומהווה כיסוי של כ-90% משוק צפיות הוידאו באינטרנט הישראלי, ופועלת בקרב 6 מיליון משתמשים מדי חודש.