50 אחוזים מכם מוכנים לשלם על סרטים באינטרנט, ו-28 אחוזים מוכן לשלם על טלוויזיה. בפועל כמעט 40 אחוזים משלמים על תכנים באינטרנט (סרטים, טלוויזיה ומוזיקה). כך עולה מסקר מיוחד בקרב נשאלים יהודים בישראל מעל גיל 18, שערכנו באמצעות הפאנל האינטרנטי של פרויקט "מדגם" בראשות ד"ר אריאל אילון.

לשלם פחות ולקבל פחות

בשנתיים וחצי האחרונות, שוק הטלוויזיה בישראל קיבל בעיטה. כבר לא חייבים לשלם יותר מ-200 שקלים בחודש על חבילת תוכן, והאפשרויות מגוונות יותר. בתחילת 2015 סלקום שברה את השוק עם חבילה של 99 שקלים לסלקום טיוי. ההבדל המשמעותי מיס ומהוט - לא צריך תשתית מיוחדת, אלא פשוט לנצל את חיבור האינטרנט הביתי שלכם. המטרה היא גם כמובן להציע חלופה חוקית להורדות וצפיה ישירה שההפצה שלהן אינה חוקית.

מאז, אמזון פריים ונטפליקס עלו ארצה, עם חבילות במחירים של 21-39 שקלים, טריפל סי הציעה חבילת תוכן רזה בשם סמארט ב-49 שקל לחודש, פרטנר השיקה בתחילת החודש את פרטנר טיוי ב-69 שקלים לחודש, הוט מציעה את נקסט טיוי ב-49-69 שקל לחודש ואת רמי לוי טיוי ב-89 שקלים לחודש. יס הולכת להצטרף לחגיגה בחודשים הקרובים עם StingTV, גם בטווחי המחירים הללו.

חשוב להגיד: החבילות שמציעות החברות שונות מאוד אחת מהשניה. בנטפליקס למשל אין ספורט וערוצי עידן. פלוס. בסמארט יש מגוון מצומצם יותר של סרטים ותוכניות. חלק מהחברות גם מציעות מבצעי דאבל וטריפל עם חיבור אינטרנט. אז לא מדובר פה בהשוואה בין שירותים זהים. מה שכן אפשר ללמוד מהטבלה, הוא שאנשים רוצים לשלם פחות על טלוויזיה, ולא אכפת להם לקבל פחות בתמורה, כי רבים מהתכנים שהם משלמים עליהם - אינם נחוצים.

איך אתם צופים בטלוויזיה?

124,000 איש מנויים על סלקום טיוי, לפי דוחות החברה מחודש מאי. הוט (בשירות הרגיל עם ממיר והכל) נמצא אצל 805,000 בתי אב, ויס עם 608,000 בתי אב. שתי הגדולות חוו ירידה בתחילת השנה.

על פי הסקר, 58.8 אחוזים מחוברים ליס או להוט. החברות היו מצפות כנראה שהמספר הזה יהיה קרוב יותר ל-90 אחוזים, והירידה הזאת במשך השנים שיכנעה אותן להוציא את השירותים המוזלים והחבילות הצרות.

8.8 אחוזים השיבו שהם משתמשים בסלקום טיוי או בסמארט טיוי (פרטנר הייתה טרום ההשקה כשבציענו את הסקר). 9 אחוזים מסתפקים בעידן פלוס, ו-35 אחוזים צופים בהורדות ובצפייה ישירה.

אבל אתם מוכנים לשלם

50.7 אחוזים מהנשאלים השיבו שישלמו על סרטים ברשת (אפשר היה לבחור יותר מתשובה אחת). 24 אחוזים מוכנים לשלם על מוזיקה (ויש לכם את האפשרות בהחלט, למה אתם מחכים?), ו-28 אחוזים מוכנים לשלם על טלוויזיה. באופן לא מפתיע, רק 3.4 אחוזים מסכימים לשלם על כתבות באתרי חדשות. כמעט שליש (31 אחוזים) לא מוכנים לשלם על אף אחד מהדברים הללו.

מאזינים ומשלמים

לנטפליקס יש יותר מ-100 מיליון מנויים ברחבי העולם, אך היא לא פורטת את הנתון למדינות. ועם זאת, שנה וקצת אחרי השקה בכל העולם, החברה תירגמה את כל הממשק לעברית. אפשר להסיק מכך שיש כאן הרבה מנויים, או שהחברה זיהתה צמיחה מספיק מהירה. כששאלנו אתכם, 24.9 אחוזים מבין אלו המשלמים על תוכן מנויים לנטפליקס. 22.8 אחוזים משלמים על הוט נקסט. 

מגוון שירותי המוזיקה ברשת עשיר, מאז התקופה בה נטשנו את עיגולי הפלסטיק המוזרים המצליחים להחזיק 20 שירים וקופצים כל הזמן. כל חברות הסלולר מציעות שירותי מוזיקה ללא פרסומות וללא הפרעות. אליהן הצטרפה לפני שנה אפל, שפתחה לישראל את שירות אפל מיוזיק, שמגיש לנו עשרות מיליוני שירים במרחק הקשה על המסך. המחירים של כל השירותים הללו נעים סביב 20 שקלים בחודש בלבד. לפני שתציקו בטוקבקים, לא שכחנו את ספויטיפיי וטידאל, שגם משרתים בצורה זו או אחרת ישראלים. ואתם מגניבים שאתם מאזינים להם באוזניות מבודדות הרעש שלכם והכל בסדר.

למרות שאפשר להאזין לשירים ביוטיוב, רבים מכם מעדיפים לשלם על מוזיקה (ולקבל אותה ללא פרסומות והפרעות). מבין אלו המשלמים על תוכן, 20.8 אחוזים משלמים על אפל מיוזיק, 13.2 מנויים למיוזיקס של פלאפון, 15.2 אחוזים מנויים לסלקום ווליום (שמשולבת גם בסלקום טיוי), 6.6 אחוזים על פרטנר MyBeat ו-17.3 אחוזים על אפליקציות מוזיקה אחרות (אמרנו לכם שלא שכחנו!).

במה אתם צופים?

האינטרנט עבורכם, הוא מקור אדיר לסרטי קולנוע. 54.8 אחוזים השיבו שהם צורכים סרטים ברשת (גם פה אפשר היה לבחור יותר מתשובה אחת). 28 אחוזים צופים בשידורים חיים. יש קירוב בין סדרות מקור לסדרות מחו"ל (שיש מגוון דרכים לצפות בהן). 41.4 אחוזים צופים בסדרות זרות, ו-44.8 אחוזים צופים בסדרות ישראליות. 41 אחוזים מכם צופים בחדשות ברשת.

קליפים נצפים על ידי 45.3 אחוזים מכם, וסרטונים קצרים (ביוטיוב ובפייסבוק) נצפים על ידי 46.2 אחוזים מהישראלים. 8.7 אחוזים ענו שהם אינם צורכים תוכן וידאו באינטרנט.

 

סייעה בתחקיר: אפרת מור