אם אתם משתמשים בשירותי גוגל, בחודש הבא תתחילו לראות ברחבי האינטרנט פרסומות עם תמונות של חבריכם, שיזמינו אתכם לקנות מוצרים ושירותים - והחברים שלכם עשויים לראות פרסומות עם תמונתכם. זאת בעקבות שינוי בתנאי השימוש שמאפשר לגוגל להשתמש כמעט בכל המידע שאספה על משתמשיה כדי לשפר את מנגנון הפרסום שלה, שחולש כמעט על כל אתר באינטרנט.
החברה הודיעה על השינוי ביום שישי, חודש לפני כניסתו לשל השינוי לתוקף, ולדבריה הוא מיועד "להבטיח שהמלצותיכם מגיעות לאנשים שאיכפת להם מהם". המנגנון זכה לשם "תמיכה משותפת", והוא יהפוך את הפרסומות של גוגל לדומות הרבה יותר למקבילותיהן המוצגות בפייסבוק. ההבדל העיקרי הוא, כמובן, העובדה שהפרסומות של גוגל מוצגות לגולשים כמעט בכל אתר שהם נכנסים אליו, כך שיהיה הרבה יותר קשה להתעלם מהן.
כחלק מהמנגנון, אם חיפשתם בגוגל מסעדה ייתכן שתראו בראש התוצאות פרסומת למסעדה שגוגל מזהה כקרובה למיקמוכם לצד ביקורת שנכתבה עליה על ידי אחד מחבריכם בג'ימייל/גוגל פלוס שכבר ביקר בה. לחלופין, אם תיכנסו לאתר המוכר מוצרי חשמל יכול להיות שבצידו יופיעו פניו של חבר שרכש לאחרונה סמארטפון חדש, לצד המלצה לרכוש אותו באתר בו אתם נמצאים וכשתגלשו לפורטל המוסיקה של גוגל יציעו לכם פרצופיהם של חברים להאזין ולרכוש אלבומים של האמנים שאחריהם הם עוקבים ברשת החברתית של גוגל.
גוגל מבטיחה שהיא דואגת לפרטיות המשתמשים ומאפשרת להם לבחור שלא להופיע כמפרסמים בשירות החדש, לצד כיבוי של האפשרות אצל קטינים כברירת מחדל. אך אין ספק שמטרת המהלך אינה לשפר את פרטיות המשתמשים, אלא למשוך אותם להקליק על המוני הפרסומות של גוגל המפוזרות ברשת ושעד היום אחוז הלחיצות עליהן היה קטן למדי.